Hej! Jag har en gammal golf gt som pajjade under bilsemestern...
Bilen började koka efter en körning på ca 70mil..det visade sig att fläkten var paj och vi åkte till en verkstad. Där bytte fläkt och vattenpump eftersom den läckte också. Men bilen kokade fortfarande. Vi skickade in toppen på planing och byte av topplockspackning men fortfarande kvarstod samma problem. De bytte nu även termostaten. Detta "kokade" sker efter en stund som bilen gått och består mest av ett sprutande från expansionskärlet, men inte "kokande" vatten. Finns ej heller någon värme i bilen.
Bilen fick åka trailer hem och här har den genomgått ett totalt motorbyte och byte av kylare. Men fortfarande kokar bil j****n....
Så...vi har bytt: - fläkt - vattenpump - planat toppen och bytt topplockspackning - termostat - motor -kylare
Men fortfarande samma problem... har någon nån annan gissning på vad som kan vara problemet?? Vi börjar vara ganska frustrerade...
Men den ska väl inte göra att den börjar koka? Det locket tar man ju bort just för att den inte ska koka då topplockspakningen gått. För du menar väl kylvätskans lock?
Hur lång tid tar det innan den börjar koka? olika eller ojämnt
Precis..kylvätskan! Det tar typ 5 minuter innan den börjar koka... låter precis som en perkulator!! Och allt vatten vill verkligen ut! Vi har lyft av locket och det är ett sånt fruktansvärt högt tryck....
Helt otroligt... det visade sig att pluspolen på en kontakt till fläkten var intryckt för långt och hade ingen kontakt! Men nu är allt i sin ordning igen!!
Helt otroligt... det visade sig att pluspolen på en kontakt till fläkten var intryckt för långt och hade ingen kontakt! Men nu är allt i sin ordning igen!!
Tack för alla kommentarer
herregud ingen som märkt att den inte snurrat innan?