1805
Sök

Volvo 240 startar inte

173 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
Körde bilen en kort sträcka till en polare tidigare idag, allting gick som det skulle. När jag sen skulle hem så startade bilen trögt och när den väl startade så gick den bara på 3 cylindrar, dvs väldigt ojämnt och hackigt, så jag stänge av motorn (hade ännu inte rullat iväg), och startade igen. Samma problem. Provade igen, och då ville den inte starta alls. Väntade en timme, startade fortfarande inte. Samma sak en timme senare. Den tänder och lovar till lite vissa gånger när man försöker starta den, men går inte igång. Är väldigt bekymrad sad
Den har inte haft dessa problem tidigare, men alltid varit lite trögstartad (tar en sekund eller två innan den går).
Bilen är en Volvo 240 -89 med B200F insprutad maskin. körd 330 000km.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
16 oktober 2009
Trasig Topplocks packning tippar jag på sad

Sump Runk Rätt O Slätt!

173 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
Okej, borde väl inte vara så stor sak att låta bytas?

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
16 oktober 2009
grena skrev:
Okej, borde väl inte vara så stor sak att låta bytas?

Njaaee.. är man ovan så är de ingen hit direkt.. men 240 är i regel den lättaste bil att byta på.. Tycker jag iallafall smile

Se bara till så nån är med som har lite koll på hur man gör, så brukar de bli bra.. Och köp Hynes 240 bok.. Där står allt man behöver veta smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

173 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
Kan tillägga att jag körde in i en sten förra veckan när jag hade lite kul. Så vitt jag vet så var det bara vänster fram styrstag som skadades lite, men kan något annat ha hänt som förorsakar dessa problem?

Har använt bilen efter incidenten vid 2 tillfällen; just efter att det hände så var allt ok, körde kanske 3mil utan bekymmer, och andra gången så tog det kanske lite längre att få igång den än vanligt om jag minns rätt. Så finns det något i närheten av vänster framdäck som kan ha skadats av stenen?
Senast redigerat av grena (16 oktober 2009)

Sök