3848
Sök

Extraljus till Volvo S60

1 997 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Tja!

Jag har 3st Hella Rally 3000 som jag tänkte jag skulle få på bilen, S60. Var iväg till Biltema och köpte en hållare för 3st lyktor som monteras bakom regplåten. Sedan ska det vara stabiliseringsstag upp mot grillen.

Men hur har ni som har extraljus på eran s60 löst fastsättningen av plåtfästet?? Den blir ju jävligt vingligt om man bara sätter den i stötfångaren.. Finns det någon balk bakom man kan komma åt smidigt utan att göra några större ingrepp? Tanken är att de ska monteras av igen till våren så det ska ju gå någorlunda smidigt smile

Tack på förhand big_smile
// Fredrik

Supraman
2 300 Inlägg
18 oktober 2009
Vingligheten löser du med stabstagen.

Det viktiga e nä'r du sätter fast hållaren bakom nrskylten att du har fäst den tillräckligt bra så att den håller för vikten.
Många träskruv el plåtskruv brukar räcka.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 997 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
Vingligheten löser du med stabstagen.

Det viktiga e nä'r du sätter fast hållaren bakom nrskylten att du har fäst den tillräckligt bra så att den håller för vikten.
Många träskruv el plåtskruv brukar räcka.

Jo det tänkte jag med tills jag började känna på grillen, den glappar lite smått så de känns som de kommer vibrera väldigt mycket när allt sitter på bilen..

Okej, för de e ju bara ett tunt stötfångarhölje i abs-plast så de e inte mycket o fästa i..

Ska kolla mer på detta i helgen eller om jag skiter i extra-ljusen...

Tack! smile
// Fredrik

Sök