4650
Sök

325td Svårstartad

24 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
har en 325td 93 som har gått ca 12,000 har haft den i ca 1,5 år har fungerat fel fritt till för 1,2 månader sen. Bilen startar hur lätt som helst när jag tar den på morgongen glödspiralen kommer fram jag väntar tills den slocknar och bilen startar. Därimot när jag har kört bilen mer än 30minuter och stänger av den tex när jag kör till gymmet som ligger ca 1 mil hemifrån då startar den bra första gången men sen när jag har tränat klart och ska starta bilen igen när bilen redan är varm och GLÖDSPIRALEN inte kommer fram då är den jävligt seg startat man får stå och mjölka med tänndningen som fan. spelar ingen roll även om jag glöder den

1 353 Inlägg
25 oktober 2009
Det är läckage på soppapumpen, nästan säker på det, vet inte vad det kostar där men här i falun finns det en firma som plockar ur, byter alla tätningar och sånt på pumpen och justerar den och monterar den igen för omkring 6000:-

There's no replacement for displacement

24 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
okej tack så mycket. de blir till att byta pump nu då sad

519 Inlägg
25 oktober 2009
har du tur så räcker det med en pumpinställning,,men jag hade en gammal v70 med exakt samma problem,
tyckte inte bilen var värd en ny pump så byggde dit egen glödning som jag skötte med en knapp..

tar du bort kontakten till tempgivaren så börjar stiften att glöda även när bilen är ljummen men inte att rekomendera då motorlampan gärna vill börja lysa en stund med lite felkoder..

24 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
a ne nu pump får de bli har ja lagt ner så mkt pengar å slit på delar så får den fan lov till att fungera oxå big_smile

Sök