Och för att göra det klart på en gång, det är inte jag som tänker Nej men nog om det. När jag kör med min Vento så börjar det lukta bränt inne i kupén efter ett tag, det spelar ingen roll om bilen är kall eller varmt, luktar gör det. Jag har öppnat motorn direkt efter körning för att se om det är något som läcker, typ olja ir så men det är det inte, omkring bilen så luktar det åxå ganska starkt.
Den här doften är ganska stark och det luktar inte gott. När bilen är nystartad luktar det inte, men sen när den blir varm, då jävlar får den för sig att lukta lik juu:( Någon som har något förslag på vad de kan vara? Vissa dagar är bättre än andra om jag säger så, då känner du bara lite grann men under andra dagar så känns det mkt tydligt:(
Jag börjar vara orolig att bilen ska brinna upp snart
Har du tittat så att de inte är ngn slang som läcker olja o sedan förbränns på motorblocket lr grenröret? Vanligt på äldre bilar att de läcker o luktar starkt som fasen!
Fan där blev jag lite förvånad. Jag har nämligen en -94 vento som luktar döden också. Kunde dock härleda det till en burk fönsterputs som låg och skramlade på golvet, vilken givetvis började läcka (ammoniak). brrr...
Men hittar du inget som läcker? Isf är det enda jag kan tänka mig slirande koppling eller bromsarna.