2843
Sök

Bilalarm Defa 820x slutade fungera?

3 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Tjena!
Har nyligen köpt en 740 och nu har jag åkt ner till Jönköping under veckan (bor i Stockholm), så när jag skulle öppna bilen så fungerade de inte...
Behöver jag säga att de måste fixas snabbt tongue
Jag har lyckats ta mig in i bilen och testat de mesta med ta bort batteriet/satt dit ett annat och bytt batterier i den lilla dosan.
Jag har gjort de mesta och tog fram larmet som är en Defa 820x och lyckats ringa support och dom sa att jag skulle snacka med en återförsäljare för att få felsökning/ny dosa eller min pin kod som jag aldrig fick med bilen.
Återförsäljaren (bil grossisten i Jönköping som säljer defa på beställning) han hade ingen aning och skulle ringa dom imorgon när dom öppnade för att få reda på vad han kunde göra åt saken.

Om jag kopplar på strömmen till bilen så låser den dörrarna och larmar bilen hur länge jag än väntar och sen går larmet om jag öppnar dörrar och liknande.
Problemet är väl mest att jag har bara centrallåset och inget nyckellås så ända sättet att låsa/upp är via dosan så det är då ett problem.

Men skriv om du har några idèer eller om jag missat något!
Tack på förhand:)
Senast redigerat av Whonzz (27 oktober 2009)

2 024 Inlägg
27 oktober 2009
Har du problem med larmet så ta dig till en firma som ligger bakom eurostop i Jönköping, kommer inte ihåg vad de heter, kan vara Comcenter, de är (eller åtminstone var) riktigt duktiga på Defa, inkl montering och felsökning.
Senast redigerat av Expoze (27 oktober 2009)

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

3 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Jag kontaktar dom de första jag gör imorgon så håller vi tummarna!

1 Inlägg
27 oktober 2009
Du behöver nödkoden till larmet har du ingen kan defa återförsäljaren ta fram den med hjälp av larmets serienr.

3 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
Comcenter hade slutat med alarm men bil grossisten har fixat fram min pin kod och beställt en dosa som kommer imorgon så hoppas de löser sig då.

Sök