V70 t5 -02, Går ojämt, låter som den misständer på en cyl.

jok3 Lastbilsschaffis
31 oktober 2009 · 886 Inlägg

Bilen ligger lågt på tomgången ca 600 och bluddrar lite, motern vibrerar.
När jag gasar när jag står still låter det som om det är hål på avgassystemet.
När jag kör så tar det emot när jag accelererar upp till ca 3000 men den går dåligt även då.

Avgasrenings lampan lyser/blinkar när jag kör (motorsymbolen)

Jag har öppet luftfilter och Bsr steg 1

Kollade under huven lite snabbt det ända jag såg var att övre motorkudden var sprucken.
Pluggade även ur lmm och just då så bluddrade motorn till men återgick till att gå som innan jag tog bort kontakten.

Tacksam för hjälp // Jocke

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Christian S
31 oktober 2009 · 4 816 Inlägg

skulle gissa på att en tändspole är trasig, det är separate tändspolar (en till varje cylinder) på den.
om motorlampan lyser så finns det felkod/er så det är bara att åka och läsa av dom.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
jok3 Lastbilsschaffis
31 oktober 2009 · 886 Inlägg

Ska till volvo på måndag hoppas bara att den håller ihop över helgen

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
gamlingen
31 oktober 2009 · 5 198 Inlägg

kanske inte så bra att åka så mycket med den om den inte tänder på alla 4,, för det innebär ju att du får massa oförbränd soppa i motorn.

jok3 Lastbilsschaffis
31 oktober 2009 · 886 Inlägg

gamlingen skrev:
kanske inte så bra att åka så mycket med den om den inte tänder på alla 4,, för det innebär ju att du får massa oförbränd soppa i motorn.

Du har rätt i det, ska låna en bil över helgen:(

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
jok3 Lastbilsschaffis
31 oktober 2009 · 886 Inlägg

Fick låna en felkodsläsare. fick fram koden P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected och P0302 Cylinder 2 Misfire Detected

Senast redigerat av jok3 (31 oktober 2009)

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Funkiee Saab älskare!
31 oktober 2009 · 4 597 Inlägg

byta tändstift är ju billigt o lätt att veta. Innan du åker till volvo o blir ruinerad smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Rock-Star
31 oktober 2009 · 2 982 Inlägg

Christian S skrev:
skulle gissa på att en tändspole är trasig, det är separate tändspolar (en till varje cylinder) på den.
om motorlampan lyser så finns det felkod/er så det är bara att åka och läsa av dom.

jag tror att christian_S träffade rättt på frågan. tändspole gissar jag med

jok3 Lastbilsschaffis
31 oktober 2009 · 886 Inlägg

Enligt felkoden verkar det vara 2ans cyl som är dålig:( Får öppna plånboken på måndag:/

Det var tändspolen som var skit. Nu går den som en dröm igen.

Senast redigerat av jok3 (2 november 2009)

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang