3236
Sök

Gnistan Försvinner på min volvo 744-88 efter ca 15 min när motorn varit igång fattar inget????????

Örebro street Racers
26 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
hejsan

Nån som vet varför Gnistan försvinner när motorn vart i gång ca 15 minuter
kan det ha något med att göra att den kommer upp i temp så försvinner gnistan men jag tycker det verkar hel konstigt..

har felsökt en hel del men kommer ingen vart längre..

Är vanliga F motorn i 87a så ingen svänghjuls givare. har nya tänd delar, rotor.fördelare.kablar.stift. även bytt tändspolen men verkar vara strömmen till den som försvinner?

Har också bytt Elektronik box men det gav heller inget. Vad kan det vara som gör att den dör när den blir varm. Man kan vänta tills motorn blir kall igen o bara köra vidare ett tag innan gnistan försvinner igen. hel skumt?

nån med bra ide ?

mvh

2 fast 4 you

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 november 2009
är du säker på att det är gnistan? kan ju va bränsle relät
det händer att det blir varmt å slutar funka

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Örebro street Racers
26 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
är du säker på att det är gnistan? kan ju va bränsle relät
det händer att det blir varmt å slutar funka

ja 100 på det har bytt bränslereläet också så det är det inte har mätt på tändspolen och strömmen försvinner så... altså försvinner  också gnistan

2 fast 4 you

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 november 2009
tändsteget eller hallgivaren skulle jag gissa på då
vart mätte du strömmen på tändspolen?   kontakterna eller  utgången på tändkabeln?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Örebro street Racers
26 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
tändsteget eller hallgivaren skulle jag gissa på då
vart mätte du strömmen på tändspolen?   kontakterna eller  utgången på tändkabeln?

mätte på kontakterna

2 fast 4 you

1 Inlägg
3 november 2009
Golf 1991 1,8 i.Vid startförsök när bilen stått några timmar så vill den inte komma igång riktigt.Trycker aldrig på gasen när jag startar utan den startar fint.....(jag hör att bränslepumpen fungerar)Men så fort jag ska ge mig iväg dvs rör gaspedalen så "slocknar den".Och efter det kan det bli 5-10 försök att få igång den.När den väl startat och jag kört den  så startar den utan problem nästa gång.Dvs får inte stå mer än ett par timmar och bli kall..Ett ljud jag upptäckt är när jag vrider nyckeln och gör mina startförsök så kommer det ett igenkännande ljud typ klick klick.Börja var?///janne

Sök