3998
Sök

Bilen låter konstigt och stannar i varv ibland

mulle mek
679 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
min volvo 740 har börja bete sig konstigt nu helt plötsligt. hmm när jag accelerar snabbt och växlar vid 4000 Rpm  och sen växlar ner så låter motorn helt annorlunda som ett hårfön typ .. och varvtalet ökar knappt nånting alls utan man hör att bilen verkligen inte går upp i varv ,  som en slags strypning .
det är växlande ibland går bilen som den ska sen kan den börja knasa igen lite då och då. bilen har börja hacka fram nu sista 10 minuterna jag körde och det känns som när man får soppa torsk.  har tanka så soppa finns.

vad  kan det va som är påväg att ge upp ? vad ska man kolla upp ? snabba svar uppskattas. Mvh
Senast redigerat av r3zz1 (3 november 2009)

Gasar tills det Rasar !!!

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
3 november 2009
inte så lätt som bränslefilter eller luftfilter?

V8 - 4 Life

mulle mek
679 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Mrjockos skrev:

de är det jag inte vet hmm luftfiltret tror jag inte det är för det ser inte så smutsigt ut.

mulle mek
679 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
r3zz1 skrev:
Mrjockos skrev:

de är det jag inte vet hmm luftfiltret tror jag inte det är för det ser inte så smutsigt ut.

har snacka med läraren o skolan och han tror det är nått i avgasröret  som täcker för så inte avgaserna kommer ut som de ska. för det är nått som ligger i skramlar antingen värmeskyddsplåten lr nått som lossnat i avgasröret, ska kolla upp det till o börja med.. vad tror ni annars det skulle kunna vara ?

664 Inlägg
3 november 2009
Vad är det för årsmodell eller för motor närmare bestämt i den?
Kanske kan vara så att han inte får tillräckligt med bensin ibland kanske, bränslepump?

mulle mek
679 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Retepoj skrev:
Vad är det för årsmodell eller för motor närmare bestämt i den?
Kanske kan vara så att han inte får tillräckligt med bensin ibland kanske, bränslepump?

det är en 88:A med  b230F det är inte bara ibland nu är det ofta   bränslepumpen  är bytt för inte så länge sen den i tanken. ska lyssna  o se efter med den som sitter under förarstolen också .

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
4 november 2009
bränslepumps relä brukar ju vara gångbart annars på 740, stor vit klump innanför alla säkringar, innanför askoppen.

V8 - 4 Life

mulle mek
679 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Mrjockos skrev:
bränslepumps relä brukar ju vara gångbart annars på 740, stor vit klump innanför alla säkringar, innanför askoppen.

hehe okej nee jag hörde ett högt ljud från soppa pumpen och  efter ett tag  pröva jag fylla på soppa och  då va tanken helt tom xD hittade felet också katalysator insatsen hade släppt och den tröck för hålet så det strypte där så det börja låta konstigt.

Sök