2587
Sök

Kupévärmaren sabbar för motorvärmaren?

204 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
Har nyligen installerat en kupévärmare som komplement till den befintliga motorvärmaren.

Värmaren är en Calix på 1300W.

Idag efter den stått på laddning verkade det som om att kupévärmare funkat som den ska men att motorvärmaren inte gjort sitt jobb, iaf av att döma från temperaturmätaren.

Kan det vara så att kupévärmaren "slog ut" motorvärmaren?

Nån annat man behöver tänka på? Säkringar och ampere har jag hört talas om..måste man bry sig eller kolla upp nåt?

Har en redig Saab 9-5 2006a så den skall väl tåla det mesta?
Senast redigerat av eddiboy (6 november 2009)

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
6 november 2009
Vad har du för drivning? Är det från nätspänning (230V från vägguttag) eller är det en bensindriven?

204 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
Drivning?... Ja eh...sladd från fronten till elstolpe. Under huven sitter det väl doppvärmare-kabel in i kupén där det sitter ett 230V uttag monterad där jag kopplar in kupévärmaren. Ere så du menar?

582 Inlägg
6 november 2009
Nu är det ju så att en motorvärmare gör ju inte att motorn är driftsvarm när den suttit i en timme, utan snarare höjd grundvärme...

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

204 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
Jo precis, det vet jag men senast jag gjorde detta kom den iaf upp i 40 grader. Nu hade det inte hänt nåt alls. Fast iofs..drygt 2h kanske inte räcker, eller?

664 Inlägg
7 november 2009
eddiboy skrev:
Jo precis, det vet jag men senast jag gjorde detta kom den iaf upp i 40 grader. Nu hade det inte hänt nåt alls. Fast iofs..drygt 2h kanske inte räcker, eller?

2h skall räcka gott och väl om det inte är 45 grader förstås.

Sök