3736
Sök

Värmefläkt Volvo 940 -93 - Är den “död”?

603 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
Fabrikat: DELCO PRODUCTS U.S.A.
Flatstiftskontakterna sitter fast monterade på fläkten och när bilen var i “ny-skick” var den utrustad med manuell luftkonditionering.

Fråga:
Om jag kopplar 12V ström till fläkten via flatstiften, och den inte går igång, är den då helt ”död”?
Eller………fungerar den bara tillsammans med värmefläktens motstånd inkopplat? (eller annat)

Tacksam för svar så jag vet om fläkten är ”skrot” och en ”förnyelse” är nödvändig.

In hoc signo vinces

blacken
12 november 2009
zetec skrev:
Fabrikat: DELCO PRODUCTS U.S.A.
Flatstiftskontakterna sitter fast monterade på fläkten och när bilen var i “ny-skick” var den utrustad med manuell luftkonditionering.

Fråga:
Om jag kopplar 12V ström till fläkten via flatstiften, och den inte går igång, är den då helt ”död”?
Eller………fungerar den bara tillsammans med värmefläktens motstånd inkopplat? (eller annat)

Tacksam för svar så jag vet om fläkten är ”skrot” och en ”förnyelse” är nödvändig.

Då är den nog död. Bara att begrava under digitala hedersbetygelser..tongue

54 Inlägg
13 november 2009
Har du även kopplar på en jordkabel när du provade att sätta på direktström? Du kan även prova att "hjälpa" fläkten genom att snurra igång den med strömmen påkopplad. kommer den troligtvis igång då så är det säkert fläktkölen som är slitna //Lechen

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
603 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Tackar för svar!
Har försökt få igång den genom att hjälpa den lite på traven nu men får bli till att ersätta den helt enkelt då.

In hoc signo vinces

Sök