3660
Sök

Volvo 740-86. får ingen soppa..

539 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
Hej..

Bilen fungerade klockrent tills ja åkte på ett nedsjunket brunnslock, då tvärdog bilen..

Bilen startar korta sekunder 2sek max, men gasar man så tvärdör den på en gång..

jag har plocka bort soppaslangen å det kommer inte en droppe..

Jag har tankat å det va inte felet;)..

pumpen under bilen har haft lite konstiga ljud för sig men fungerat..

troliga fel ja kan komma på är nån av pumparna som lagt av?

borde bilen funka om bara förpumpen funkar? eller tvärtom?

säkringen har ja kollat..

MVH

15 Inlägg
14 november 2009
hej kolla bränslepumpsreläet sitter innanför säkringarna bakom askkoppen

21 761 Inlägg
14 november 2009
Kolla även anslutningarna till huvudpumpen så att de inte glappar.

Driifter;)
1 630 Inlägg
14 november 2009
lägg dit under bilen o lyssna medans en kompis försöker starta så hör du om pumparna går..

bilen går med bara huvudpumpen men är lite segstartad men tror inte den går ifall bara tankpumpen går så kolla ifall huvudpumpen går lr ens ger något livstecken..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

539 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
lägg dit under bilen o lyssna medans en kompis försöker starta så hör du om pumparna går..

bilen går med bara huvudpumpen men är lite segstartad men tror inte den går ifall bara tankpumpen går så kolla ifall huvudpumpen går lr ens ger något livstecken..

oki, ah den ha surrat å gett ifrån sig ljud förut men nu ären tyst.. antar att det är pumpen..

ska kolla den:)

Driifter;)
1 630 Inlägg
14 november 2009
ja antingen pumpen lr tidigare nämda relä..

antingen tar du o känner på reläet lr tvångsmatar pumpen med ström direkt från batteriet

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

21 761 Inlägg
14 november 2009
På en 245 turbo var jag med om att bilen kunde fungera ett tag och sedan stanna, efter en hel del felsökning (byte av pumprelä och spänningsmätning vid pumpen) så visade det sig att pumpen inte fungerade.

Jag testade den gamla pumpen när den plockades bort och då fungerade den, men så fort jag knackade lite försiktigt på höljet så stannade den. Bilen fungerade perfekt med ny pump, den gamla var helt klart dålig. smile

539 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
har en pump liggandes så bara å byta å hoppas då:)

Sök