Volvo 740 svår startad och dör ibland!

Skaune
17 november 2009 ·

Hej!

Är rätt så stressad för tillfället och hinner inte köra igenom alla mina teorier på vad som e fel på bilen. bilen började bli mer o mer svårstartad, så imorse ville den inte alls ,staren gick runt med hyffsad kraft. koppla till startkablarna och de blev mer kraft och efter ca 5 sek med kablar så stara den. när arbetsdagens slut kom gick jag ner till<bilen, samma visa igen, starta den med kablar, dog efter 50 meters körning. till det här så har det varit fuktigt ute och jag har inte servat bilen på 1700 mil. åker hem bilen går ok med en liten "dipp" på vägen hem. ska starta den igen ca 30 min senare, starta först på 5 försöket. åker o handlar, bilen startar finemang, men dippar en gång på vägen hem. när bilen startar så gör den det när det är som mest mos i batteriet. Har inte kollat gnista, tändspolen, rotorn, soppa pumpen e ca 2 år gammal. Däremot märkte jag att jag idag fått avgasläckage och är rädd för att bilen får fel värden och att bilen går fett! och kanske blir den därav lite mer svårstartad! tacksam för snabba teorier, då jag är mycket stressad person just nu o hinner inte kolla allt på en gång! sad

Jo laddningsregulatorn hann jag kolla idag i all hast, den vart ojämnt sliten, men ska ju inte påvärka ju!

Senast redigerat av Axor (17 november 2009)

Drönirettab
17 november 2009 · 21 761 Inlägg

Du kan ju ladda upp batteriet med en batteriladdare över natten, det slits ju ganska hårt när du "nöter igång" motorn många gånger. Sedan kan du även kika hur laddspänningen är på batteripolerna. Även om de här sakerna inte har med felet att göra så är det ändå bra att kolla upp. smile

Har du kollat felkoderna?

Det gäller väl din 740 GLE-90 antar jag, den har ju felkodskontroll.

Skaune
17 november 2009 ·

Drönirettab skrev:
Du kan ju ladda upp batteriet med en batteriladdare över natten, det slits ju ganska hårt när du "nöter igång" motorn många gånger. Sedan kan du även kika hur laddspänningen är på batteripolerna. Även om de här sakerna inte har med felet att göra så är det ändå bra att kolla upp. smile

Har du kollat felkoderna?

Det gäller väl din 740 GLE-90 antar jag, den har ju felkodskontroll.

får väl plocka fram multimetern min o kolla, samt felkoderna. tänkte mest ifall nån hade en super snabb teori om va de va!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang