HJÄLP!!Luktar bensin i kupen, BMW E36

Jensus
20 november 2009 · 151 Inlägg

Hejsan.

när jag startar bilen och drar igång fläcktarna så luktar det oerhört mycket bensin i kupen.
någon som har erfarenhet av detta? kanske andra som haft samma bekymmer fast på annan bil?

min tanke va att försöka felsöka så mycket som möjligt och lyckas man inte med det får jag lämna in den.

så därför ber jag om er hjälp först och ser om någon här har nån aning.

det är ju inte särskilt hälsosamt att köra runder med bensinånger i kupen

MVH Jens N

Play It Loud
BMW E46 328 sedan "Bakaxelras som heter duga" (1999)
MRapollo
20 november 2009 · 400 Inlägg

kolla bensin slangen till insuget kan vara den men inte säkert.. min slang va lite sönder så den läckte lite och den lukta bensin i hela cupen

turboforssen Telge Drifting Team
20 november 2009 · 5 398 Inlägg

antingen så har du tankat i fel hål ( kanske inte så troligt men)
eller så läcker det soppa nånstans nära motorn
har du kolla under om du ser nått?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
sandzoo
20 november 2009 · 2 071 Inlägg

nån slang som e kass i motorrummet.. kolla noga där.. du kan försöka lukta dig fram tongue

Sandzoo i da house
Jensus
20 november 2009 · 151 Inlägg

tack för snabba svar..

okej..ska kolla den slangen..går den in under insuget.?.

för jag tycker att det luktar bensin som tusan där..sen ligger det och gonar till sig i motorutrymmet.

när jag skulle köra till jobb i måndags så blev jag rent snurrig så jag tänker då inte köra den bilen mer förren det är fixat.

Play It Loud
BMW E46 328 sedan "Bakaxelras som heter duga" (1999)
sandzoo
20 november 2009 · 2 071 Inlägg

Jensus skrev:
tack för snabba svar..

okej..ska kolla den slangen..går den in under insuget.?.

för jag tycker att det luktar bensin som tusan där..sen ligger det och gonar till sig i motorutrymmet.

när jag skulle köra till jobb i måndags så blev jag rent snurrig så jag tänker då inte köra den bilen mer förren det är fixat.

lite att vara snurrig klarar du väl av tongue lol

Sandzoo i da house
Jensus
20 november 2009 · 151 Inlägg

turboforssen skrev:
antingen så har du tankat i fel hål ( kanske inte så troligt men)
eller så läcker det soppa nånstans nära motorn
har du kolla under om du ser nått?

ja jag har även kollat under om den läcket men kan inte se nått..men det behöver ju inte läcka särskilt mycket soppa för att det ska lukta

Play It Loud
BMW E46 328 sedan "Bakaxelras som heter duga" (1999)
sandzoo
20 november 2009 · 2 071 Inlägg

luktar de i kupen.. när du startar fläkten.. så är de 99% i motorrummet.. de läcker

Sandzoo i da house
Andreas_850 Glöm DET!!!
20 november 2009 · 45 Inlägg

Hejan vi har haft dom problem på jobbet det kan va att bensin kan komma in via intaget öppna upp å kolla

Bilar är bara krångel
Volvo V70 2,5T "TheOne" (1998)
Jensus
20 november 2009 · 151 Inlägg

sandzoo skrev:
luktar de i kupen.. när du startar fläkten.. så är de 99% i motorrummet.. de läcker

ja det luktar när jag startar fläckten..då efteråt jag kört så gick jag ut och öppnade huven puuuuuuuuuuuuh vad det stank bensin..får väl pallra mig ut i garaget och kolla på skiten i helgen.

Play It Loud
BMW E46 328 sedan "Bakaxelras som heter duga" (1999)
Jensus
20 november 2009 · 151 Inlägg

Andreas_850 skrev:
Hejan vi har haft dom problem på jobbet det kan va att bensin kan komma in via intaget öppna upp å kolla

vilket intag menar du.?

Play It Loud
BMW E46 328 sedan "Bakaxelras som heter duga" (1999)
Jocke0155
20 november 2009 · 279 Inlägg

Tryck in en tändare och kolla vart det börjar brinna wink

Nej men kontrollera SAMTLIGA slangar så att dom är hela och fina. Är en trasig är det ju en ganska stor risk att fler är på väg att ge sig. Böj på dom och leta efter sprickor osv.





Jag bytte på en 525 E34 en gång och då sitter det 3 st slangar från motorn ner mot underredet innan det går över till rör som i sin tur går till bensintanken. Borde ju vara nått liknande på E36, så kolla slangarna för dom bör sitta ganska nära insuget!

Senast redigerat av Jocke0155 (20 november 2009)

The_Rebel Gréve
20 november 2009 · 497 Inlägg

om du har lite vana av de mekaniska så kan ju du kolla vilken slang eller ledning som går till tanken sen följa den framåt, å när du kommer till motorrummet så bör ju hitta nån läcka där den går.. kom ihåg att ha bra lyse bara, annars blir de jobbigt tongue

EDIT: de bör gå 2 stycken för det sitter ju en returslang på motorn också..

Senast redigerat av The_Rebel (20 november 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang