Problem med elhiss på Saab 95 2.0t 2007

GurrraG
19 november 2009 · 2 Inlägg

Hallå!

Jag har en Saab 95 2.0t vector 2007 årsmodell som gått 13900mil, en bra bit men fullservad och fin.

Problemet kom igår. På väg till jobbet skulle jag köra ned förar samt passagerarrutan för att få bort regn på dom så jag skulle kunna se ut ordentligt. När jag skall få upp passagerarrutan så har den fastnat i nedläget.

Jag hör att det knäpper till (i dörren) när jag trycker "ned" på knappen, men inget ljud när jag trycker "upp". Startar om bilen samma sak igen. Har kollat säkringar, ingen har gått. Försöker dra upp rutan med tång för att se om den fastnat men den går inte att rubba.

Nu är bilen på laddning över natten för bilbatteriet är dåligt och jag tänkte att det kanske var/är dåligt med kräm i det så elmotorn inte orkar få upp rutan (långsökt jag vet men måste testa).


Vad tror ni? är motorn körd? kan det sitta i knappen på mittkonsollen? elfel? och går det ens som lekeman att ta ur insidan av dörren för att komma åt elmotorn för fönsterhissen?


Tacksam för svar /Gustav

GurrraG
21 november 2009 · 2 Inlägg

Tack för hjälpen..... jag löste det ändå. Problemet satt i knappen i mittkonsollen, lyckades få upp rutan med en skruvmejesel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang