2356
Sök

bmw 520-89 går upp i temp!

3 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
den går upp i hög temp så fort den varit igång ett tag och att man varvat med den. det är inte termostaten... kan det vara blockpackningen? eller ska det bara luftas?

dARKiE
5 031 Inlägg
1 september 2006
tror det är luftning som gäller hade samma problem på min, dem är väldigt svåra att lufta eller rättare sagt, det tar en jävla tid..

Hade det varit toppackningen så skulle den inte behållt vattnet när den är igång och har locket av och gasar till. utan det hade stått som en fontän upp-.
Senast redigerat av Darkie (1 september 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

3 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
Jasså smile hur luftar man ? vet att det sitter en luftningsskruv på kylaren. men hur gör man mer då? kan du förklara? mvh

3 Inlägg
1 september 2006
Trådstartare
Men när jag har locket av och gasar ganska länge då börjar det bubbla upp vatten ur den.. som en fontän tongue

dARKiE
5 031 Inlägg
1 september 2006
Jag är ju inte den bästa på att förklara men, jag gjorde ialf så att jag hällde på vatten, öppna luftningenskruven lite ibland(fyllde på, öppna, fyllde på, öppna... Sen körde jag en liten bit, stannade vid vägkanten hällde på vatten och lufta, och så höll jag på tills jag såg att den betedde sig normalt igen på tempmätaren.

men du har väl en annan motor än min? om din luftningskruv sitter på kylaren.. min sitter på termosthusets högsta punkt.

dARKiE
5 031 Inlägg
1 september 2006
reenen skrev:
Men när jag har locket av och gasar ganska länge då börjar det bubbla upp vatten ur den.. som en fontän tongue

kraftigt? såfall är det ju tyvärr topppackningen som gått. om du kört den varm på röda strecket nångång kan jag ju säga att det är kört,och att det är den.

kung
52 Inlägg
4 september 2006
om värmen funkar i bilen så är det ingen luft i systemet, expansionskärlet skall vara cirka halvfullt (märkt "cold")  kör bilen på 2000rpm och lossa luftskruven vid påfyllningslocket, spänn skruven när det slutat komma luft.  är det fortfarande vatten i exp.kärlet så är luftningen klar.
se till att ha värmen i bilen på för annars funkar det inte.
hjälper det inte så e väl kylaren igensatt.
Senast redigerat av pv-rules (4 september 2006)

Sök