Vart kan man köpa lödpenna billigt till nybörjare?

danne9108 Yrkeschaufför
20 november 2009 · 165 Inlägg

Tjena jag har försökt hitta någon bra lödpenna, gärna ett sådant litet set med tenn osv med i paketet smile  Det ska vara billigt som gatan, skiter i om det suger ska ha det till att löda några sketna dioder.. Men jag hittar inga bra vart ska jag leta? 

Mvh Daniel

Wallo
20 november 2009 ·

clas ohlsson..

ironhead volvoraggare
20 november 2009 · 4 776 Inlägg

kjell och company kanske

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
blacken
20 november 2009 ·

Låna av grannen..tongue

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
21 november 2009 · 695 Inlägg

Billigt? ja loppmarknaden kanske big_smile heheheh nämen www.BILTEMA.se kanske? Denna är perfekt om du ska lödda något i bil: http://www.biltema.se/products/product. … emId=94108 big_smile

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 november 2009 · 6 170 Inlägg

Min 30-wattare ifrån feltemas "lödsats" suger kameldolme iaf...

Tar en halvtimme för skiten att bli varmt och sen smälter den knappt tennet heller utan värmer mest upp hela grejen man försöker löda, inget att ha till lite känsligare elektronik med andra ord.


Någon gång när jag får lite mer pengar över ska det inhandlas en lite snofsigare digital lödstation istället, lite dyrare men betydligt smidigare.

Senast redigerat av TBOC_Razor (21 november 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
danne9108 Yrkeschaufför
21 november 2009 · 165 Inlägg

tack för tipsen smile  volvo740mannen, den borde väl räcka för att löda ihop några dioder med motstånd?

crazzy Möbelutkörare
21 november 2009 · 358 Inlägg

ska du köpa lödkolv så köp inte någon på under 60w om du inte ska löda känsliga saker.
för grövre saker typ grova kablar till slutsteg sö kör med 100w-  eller med gassvets låga.

till dioder kan de vara bra med ca 30w annars är risken att du "bränner" söder dom.

Senast redigerat av crazzy (21 november 2009)

Livet är ett rent helvete, ingen kommer levande i från det.
Saab 9-3 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang