240 -88 startar inte alltid och dör ibland!!!

tjox Däckspert
24 november 2009 · 298 Inlägg

när jag kör ibland och trycker full gas så hoppar bilen och kommer efter en stund. även dött vid normal körning utan att starta efteråt. bara att vänta en stund så startade den. en morgon när jag skulle ut och starta så ville den inte, men efter lite startgas så kom den. bensin får den och gnista finns, alltså inget fel på dom. någon som vet vad det är för fel svara gärna.

Livet börjar vid 6200rpm!!!
Kavli Motborgare
26 november 2009 · 1 099 Inlägg

tjox skrev:
när jag kör ibland och trycker full gas så hoppar bilen och kommer efter en stund. även dött vid normal körning utan att starta efteråt. bara att vänta en stund så startade den. en morgon när jag skulle ut och starta så ville den inte, men efter lite startgas så kom den. bensin får den och gnista finns, alltså inget fel på dom. någon som vet vad det är för fel svara gärna.

Efter lite startgas? --Om du svär att du har bränsletryck(jag förmodar att du menar fram till högtryckspumpen), så kommer det inget bränsle in i cylindrarna. Antigen är det högtryckspumpen, eller så är det insprutningslådan. Att den hoppar när du gasar till, kan väl också peka mot en torsk högtryckspump.

-- K

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang