5263
Sök

Bilen stängs av efter en stund trabant me vw motor

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
jo de är så här att när man startar bilen går den perfekt o så. men sen efter en stund låter den konstigt efter ca 10 min. sen efter en ca 30 min stängs den av :S motorn går bra och så o ja satte dit ett nytt bensin filter så nu går den 10 gånger bättre men den låter endå konstigt? bilen har ju gått 200 000 km och stått i några år....

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

4 001 Inlägg
27 november 2009
vad menar du med låter konstigt? bankar det å knackar lager eller är det att den börjar gå ojämnt?
När byttes oljan?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 035 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
vet ej när den byttes sist men ska göra det snart.det kommer typ från området vid kam remen. det låter som nåt slirar...

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

4 001 Inlägg
27 november 2009
vad är det för motor? dom gamla boxermotorerna har väl inte kamrem?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 035 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
boxer ? hehe nej de e en rak 4 från polo dem sista hade motorn från vw polo cl från 1981

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

4 001 Inlägg
27 november 2009
Drfrasse skrev:
boxer ? hehe nej de e en rak 4 från polo dem sista hade motorn från vw polo cl från 1981

jaha, den motorn, ja då är det ju kamrem men den slirar inte.

Det kan vara något lager som är kass så att när motorn blir varm så nyper det.

Går den att starta igen eller är den helt död? snurrar den på startmotorn direkt efter att den dött?
ger den gnista?

1 035 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
det går att starta igen men ibland går det ej.. den får gnista o startar lätt... har tänkt om det kan va att ja kanske måste byta kamrem

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Offroad Racing
3 122 Inlägg
27 november 2009
Om kamremmen havererar kommer bilen inte starta innan den är bytt. (och eftersom den är tandad kommer den gå kass hela tiden om den hoppar en kugg.

Det är inte så enkelt att det är generatorremmen som slirar o att bilen dör efter ett tag eftersom generatorn inte laddar o strömmen tar slut?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 035 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
henke_99 skrev:
Om kamremmen havererar kommer bilen inte starta innan den är bytt. (och eftersom den är tandad kommer den gå kass hela tiden om den hoppar en kugg.

Det är inte så enkelt att det är generatorremmen som slirar o att bilen dör efter ett tag eftersom generatorn inte laddar o strömmen tar slut?

det här lät intressant ...

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

4 001 Inlägg
27 november 2009
Drfrasse skrev:
henke_99 skrev:

det här lät intressant ...

det låter iaf. som det mest troliga eftersom den startar direkt igen, kanske behöver rengöra förgasaren också eftersom det gjorde så stor skillnad med ett nytt bränslefilter

1 035 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
ska byta oljan snart o så kan jag passa på att rengöra förgasaren. tack för tipsen smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
27 november 2009
Olja är ju det första man byter på en bil innan man startar när en bil ståt stilla i några år yikes

C H E V R O L E T <3

1 035 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
har svårt att få fram olje filter till den den är inte så vanlig här i europa bara 30 000 gjordes...

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Sök