Audi 80TDI -94 som inte startar

pejan
25 november 2009 · 3 Inlägg

Hej där
Har ett problem med min tdi...den startar inte!

Har bytt bränslefilter, glödstift, tempgivaren, bränslesolenoid.
Det kommer bränsle ur spridarrören när man lossar dom, ingen luft i bränslesystemet, när man försöker starta kommer det blåvitaktig rök ur avgasröret.
Den vill tända men går aldrig igång, hjälper ej heller att bogsera igång den.

HJÄLP!

Pilsk
25 november 2009 · 460 Inlägg

står kuggremmen rätt?

pejan
26 november 2009 · 3 Inlägg

Du menar att remmen har hoppat en eller flera kuggar utan att jag har lossat på den?

Peran Bilmekaniker
27 november 2009 · 235 Inlägg

Kan hända om den börjar bli sliten. av med kåpan o kolla bara! smile  Ingen felkåd på den?

Kavli Motborgare
27 november 2009 · 1 099 Inlägg

pejan skrev:
Hej där
Har ett problem med min tdi...den startar inte!

Har bytt bränslefilter, glödstift, tempgivaren, bränslesolenoid.
Det kommer bränsle ur spridarrören när man lossar dom, ingen luft i bränslesystemet, när man försöker starta kommer det blåvitaktig rök ur avgasröret.
Den vill tända men går aldrig igång, hjälper ej heller att bogsera igång den.

HJÄLP!

Kommer det ström fram till glödstiften?

-- K

vw___tompa Avstängd
27 november 2009 · 386 Inlägg

Nolla motorn och kolla så att remmen står rätt.

pejan
27 november 2009 · 3 Inlägg

Hej alla

Remmen står rätt och den ser fräschut det är inget glapp på den, inga problem med glödstiften (sprillans nys och det kommer ström till dom).
Däremot hörs det ett kraftigt "klick" från insprutningspumpen när man försöker starta?!

Kavli Motborgare
27 november 2009 · 1 099 Inlägg

pejan skrev:
Hej alla

Remmen står rätt och den ser fräschut det är inget glapp på den, inga problem med glödstiften (sprillans nys och det kommer ström till dom).
Däremot hörs det ett kraftigt "klick" från insprutningspumpen när man försöker starta?!

Hmm. Från 07/94 så finns det startspärr på dom där. Kan det vara den som kickar in?

Det skall finnas en lampa i instrumentbrädan med en bil och nyckel. Den skall lysa i ca 3 sek och sen slockna när du vrider på strömmen.

-- K

Senast redigerat av Kavli (27 november 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang