5941
Sök

Luftpumpsproblem volvo 855 glt -96 (felkoder)

236 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Hej!
Min tjej har en volvo 855 glt -96 som luftpumpen spökar på. Luftpumpen fungerar inte, men om jag tar lös den och kopplar ström direkt på den så startar den. Testade även om relät va trasigt men det fungerar som det ska.

Nu till frågan. Kan det vara något innan relät som gör att den inte fungerar? Kanske är någon säkring? eller känselkropp som känner om vatten tempen är <35grader? Har även testat att borrat dränerings hål pumpen.

Felkoderna som jag har är:

P0410=Bränslesystem/Tändsystem/Reglersystem/Luftpump Felaktig
P0300=Bränslesystem/Tändsystem/Reglersystem
P0301=Bränslesystem/Tändsystem/Reglersystem
P0302=Bränslesystem/Tändsystem/Reglersystem
P0303=Bränslesystem/Tändsystem/Reglersystem
P0304=Bränslesystem/Tändsystem/Reglersystem
P0305=Bränslesystem/Tändsystem/Reglersystem

Volvo 745 Glt 16v
Husqvarna 250cc

1 043 Inlägg
24 november 2009
Radera felkoderna och se om det hjälper.
Tror att det är styrdonet som startar pumpen.

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 november 2009
de är mycket vanligt att luftpumparna går sönder å dom e dyra jävlar... dels kan de vara relät som norpan skriver eller att de runnit in vatten i motorn å den är trasig..om motorn är trasig så kan man även ta å hänga dit ett vattenstop på kabeln så vattnet inte kan rinna in igen.

men de går även att tjuvkoppla relät så den tror att fläkten går
så man slipper felkoder :p

1 867 Inlägg
24 november 2009
Det räckte med att köpa nytt relä och låta bli att koppla in pumpen sist jag höll på med det där, då försvann koderna wink

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

236 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Jag har kollat så pumpen fungerar och relät men den startar inte när den ska ändå? vart sitter styrdonet? hur tjuvkopplar jag den?

Volvo 745 Glt 16v
Husqvarna 250cc

Motborgare
1 099 Inlägg
27 november 2009
martinu skrev:
Jag har kollat så pumpen fungerar och relät men den startar inte när den ska ändå? vart sitter styrdonet? hur tjuvkopplar jag den?

Om du inte bara hör att reläet klickar, men också har mätt att det kommer spänning till den genom reläet. Ja, då är det väl bara ett jordfel som kan ge ett sådant beteende.

-- K

Sök