6 september 2006
Trådstartare
Jag köpte en Ford sierra en -92:a första veckan på semestern. Bilen har frusit i vintras så jag visste att det var lite att köpa grisen i säcken med tanke på att bilen stått avställd i ett år ungefär.. först nu har det visat sig att toppackningen är kass å det kostar ca 10.000 att byta den på verkstad.. ( polarens morsa hade en likadan motor i sin scorpio som det var samma felet på). så det är fan så mycket billigare att byta motor. nu undrar jag finns det nån som har bytt motor i en sierra 92 med en 2.0 liters dochmotor. är det mycket jobb eller ska jag skrota bilen å skaffa nåt annat.. bilen är rost å skavankfri för övrigt, det är därför det känns lite så där att skrota den, .. (hatchback modellen). gav 2.500 kr för det å servade motorn för 2.000 kr.. innan felet upptäcktes.. tanken var att man kanske kunde fått tag i en motor med lite mer ryt i om man ändå ska ge sig på å byta..?? tips å råd tas gärna emot..
Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent