Varför dålig gnista Volvo 940 Turbo??

Raptor28
3 december 2009 · 88 Inlägg

någon som vet vad de kan vara för fel på min 945 Turbo -92 med 96ans motor? bilen startar men Den går inte på något varv alls och den reagerar inte på gasen och när jag skulle kolla vilken cylinder den inte gick på så gick den tydligen på alla för den dör om jag drar bort ett en tändhatt från ett tändstift och den gjorde så på alla tändstift och jag har bytt bränsleboxen i den för de va något fel på den, Snälla hjälp mig har hållt på i 2 veckor nu!!!


någon som vet vart man kan få tag på ett förkopplingspotstånd till en 940

Too Weird To Live
Too Rare To Die
Kavli Motborgare
3 december 2009 · 1 099 Inlägg

Raptor28 skrev:
någon som vet vad de kan vara för fel på min 945 Turbo -92 med 96ans motor? bilen startar men Den går inte på något varv alls och den reagerar inte på gasen och när jag skulle kolla vilken cylinder den inte gick på så gick den tydligen på alla för den dör om jag drar bort ett en tändhatt från ett tändstift och den gjorde så på alla tändstift och jag har bytt bränsleboxen i den för de va något fel på den, Snälla hjälp mig har hållt på i 2 veckor nu!!!


någon som vet vart man kan få tag på ett förkopplingspotstånd till en 940

Åk till skroten, så hittar du både tändspole och förkopplingsmotstånd.

-- K

Raptor28
3 december 2009 · 88 Inlägg

Bytte tändspole innan jag bytte boxen men då blev de ingen skillnad så jag lämnade tillbaka den men kanske ska pröva köpa en ny igen

Too Weird To Live
Too Rare To Die
Kavli Motborgare
3 december 2009 · 1 099 Inlägg

Jag brukar börja med att sätta ett tändstift rakt på tändspolen och kolla hur gnistan ser ut.
Ser gnistan friskare ut nu, så ligger problemet mellan tändspolen och tändstiftet. Alltså tändkablar, fördelarhus eller rotor.
Har du svag gnista när du kopplar direkt på tändspolen, så har du antigen en trasig tändspole, en tändspole som inte får nog spänning, eller att tändsystemet inte jordar brytarsidan mellan tändpulserna. Det senare är svårt att mäta upp utan ett oscilloskop, om du har elektronisk tänding.

-- K

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang