SAAB 9000 -97, var sitter hastighetsgivaren?

Roaster
29 november 2009 · 175 Inlägg

Hastighetsmätaren står på 0km/h alltid. Det lustiga var att det kom 2 minuter efter att jag nollställde färddatorn.

Är det den elektroniska givaren tro, eller finns det något billigare/enklare att testa först?

Jag hittade faktist inte givaran, något tips om vad en finns? Till vänster om diffentialkåpan stod det i Haynes, men jag kunde inte hitta något, skall man leta underifrån, eller från motorrummet?

Jag skall nog tillägga att voltmetern (som visar batterispänningen i färddatorn) också visar fel, den visar för lite. KAN ju vara så att den visar rätt, men eftersom det kom samtidigt och att bilen startar med 10V och att det alrdig går över 11 och att det verkar finnas energi i batteriet gör att jag tror det är något mätfel, kanske relaterat till hastighetsmätningen.

Senast redigerat av Roaster (4 december 2009)

Roaster
4 december 2009 · 175 Inlägg

Ingen som vet var man skall leta efter hastighetsgivaren?

Är den det mest troliga felet, skumt att voltmetern visar fel väl, det är ju inte relaterat?

Voltmetaren visar rätt om man bläddrar runt bland visningarna och kommer tillbaka till Volt igen, det kanske alltid har visat fel första gången, det vet jag inte.

Senast redigerat av Roaster (10 april 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang