Kan du höra om bensinpumpen "surrar" till när du vrider på tändningen (det skall den göra)? Om inte börja med att knacka på bränslepumpsrelät...Hjälper inte det kan man bygla rätt stift i sockeln o "tvångsmata" pumpen, om inte pumpen går då har den gissningsvis gett upp (förutsätter att dess säkring e hel naturligtvis). Sedan kan du kolla om du har gnista genom att ansulta ett 7:e stift på valfri cylinders tändstiftskabel o jorda stiftets gängor mot ventilkåpan, lägg stiftet så det ser det från förarplatsen. Gör ett startförsök, det skall gnistra från stiftet, om inte kan det vara tändspolen eller att tändpsolen inte får ström. Mät upp 12V matningen till spolen så att den verkligen får ström. Efter det kan man kolla vevaxelsensorn som sitter i motorns kamremsände, mot svängningsdämparen, den kan oxå ha gett upp som föregående talare skriver. Jag är osäker på om du får gnista om vevaxelsensorn gett upp, gissar på att om den sensorn e kass så ger bilen antingen ingen gnista eller så får spridarna ingen signal...
Spridarna kan man oxå kolla så de funkar men det är lite knivigare, men generelt kan man säga att om det osar bensin från cylindrarna efter att ha nött på starten i ca 20 sek så bör de fungera som de skall...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure