3100
Sök

Koppla in reläet till halv/hellyse opel rekord C

435 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
har en opel rekord C som dom kopplat bort reläet på så framlyset är inte de bästa(kan va trasigt relä)så frågan är vila olika stift/kontakter på reläet alla 3 kablar ska på?(sökt på google utan resultat) och funkar de att koppla in ett heljusrelä på halvjus eller ska de vara nått annat relä om nu orginalet skulle va trasigt

21 761 Inlägg
7 december 2009
Jag har inte haft någon Rekord C, men har däremot en rephandbok till Rekord B+C+D 66-77. Enligt elschemat där så finns det inget relä för hel/halvljus, allting styrs via blinkersspaken.

Är det svart/vit/gul kabel från varje lykta?

1 071 Inlägg
8 december 2009
kan titta på min imorgon

Onödigt inlägg^^

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
8 december 2009
Fan, hade inget relä kvar i förrådet.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

435 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jag har inte haft någon Rekord C, men har däremot en rephandbok till Rekord B+C+D 66-77. Enligt elschemat där så finns det inget relä för hel/halvljus, allting styrs via blinkersspaken.

Är det svart/vit/gul kabel från varje lykta?

kommer inte ihåg vika färger och är inte nå orginal utan nå eget draget som sedan är ihopskarvat med orginal kablar  som går fram till reläet. har även följande fel. slår man på hellyset så ligger även halvlyset med då de inte är nått relä med som kopplar om så de bara blir helyse /halvlyse. är ett ganska stort relä typ som volvo 240 har på vänster innerskärm till sitt lyse
så behöver bara ha reda på på vilket stift/nummer  -,hellyse+,halvlyse+ ska kopplas även vart kablarna från spaken/lysknappen ska på
Senast redigerat av oppe_tallbarr (8 december 2009)

Sök