2817
Sök

940 turbo som inte startar! Blir dränkt!?

19 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
hej! nu e de så at min 940 med ft spis har blivit en jävel och vägrar att starta. Då man drar runt låter den i övrigt frisk men ger inte minsta tecken på att vara villig att starta...när man släpper nyckeln hör man ett litet surr från pumpen eller dylikt, altså då man släppt nyckeln är den fortfarande törstig och som till följd av detta så blir den dränkt. Bara droppar bensin av stiften faktist... Börjar bli jävlit iriterande nu eftersom jag hållit på i flera veckor me den fan utan minsta framsteg... Så min fråga lyder, Kan de vara tempgivaren som e rolig? Lambda? Riktar mina aaningar åt tempgivaren eftersom den tydligen får alltför mycket bensin vid kallstart..!? jag får snart en inre blödning i huvudet av detta elände och mina nerver säger ifrån:D Så tacksam för bra och snabba svar! big_smile

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 december 2009
Att bränslepumpen går när du släpper nyckeln har inget att göra med blöta stift. Sitter en tryckregulator som skickar tillbaka den soppa som inte behövs till tanken.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 915 Inlägg
12 december 2009
Finns det gnista på tändstiften ?
Kollat felkoder ? Om inte, gör det och återkom med resultat!

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

55 Inlägg
12 december 2009
Min gissning skulle vara att bränsleregulatorn läcker
har varit med om de innan då inte en 940 startade.

Mvh Simon

patrik89
12 december 2009
Har du inte kollat gnista så rekomenderar jag det starkt, inte konstigt att den blir sur om du står och nöter utan resultat

19 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
gnista finns. har kollat felkoder, ock får kod 3-1-2 - knackuppfetning!? eller ingen signal till knacksensor.. men tyckr inte att detta ska inverka på problemet.. ingen som tror på tempgivaren!? kan ju nämnas att före bilen började jävlas och fortfarande gick att starta gick den hackit ock dålit då man kom upp i laddtrycksområdet..tills man slet ur lambdan, då gick den bra... ! mad

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 december 2009
Börja med att laga det som är registrerat som felkod. Anledningen till att bilen började gå bra när du ryckte ur lambdan är att datorn går in i ett förprogrammerat "nödläge" när motorlampan lyser, den registrerar då bara info från ett fåtal givare som exempelvis spjälläge och varvtal och blir som en förgasarmotor (fast förgasaren är elektronisk)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

patrik89
12 december 2009
Du får skruva av en från en bil som står på skroten och testa, en långhylsa med spärrskaft så får du bort den ganska lätt (motortempgivaren)

1 915 Inlägg
12 december 2009
Mät dina givare o se vilka som funkar, byt ut de som visar dåliga värden.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Sök