Bytte motor inatt från ET till en FT. Får gnista och soppa, men tänder inte som den ska, med tändföljd 1342(original) tänder den inte alls, då skjuter den bara lågor ur avgassystemet. Men med annan tändföljd 3421 så går den på 2 cylindrar men fortfarande dåligt... svänghjul, kam och vev är nollat enligt handbok, så vad kan problemet vara?
Och någon som vet vilket komp som ska vara i de motorerna original?
japp satte kablarna efter sifrorna på locket. om man står framför bilen så blir de 4312, från vänster. bara att då tände den inte alls, men däremot när vi satt kablarna 2431 (inte helt säker på att de va denna följden, lekte med kablarna och då starta den helt plötsligt ) så starta den och gick på 2-3 cyl..
turboforssen:
har inte gjort nått med den. har haft den ståendes och när min et inte funka så slängde jag i den ist. har nollat både veven kamen balansaxeln, enligt nollningspunkterna. har även testat att vrida kamen ett varv ifall den skulle sitta ett varv fel. men då gick den inte alls. svänghjulet satte vi så att positions piggen lr va de heter stog på kl9, lr en kompis satte de så och när ja frågat så e han helt säker på att han satte de så och ja sa till honom att de skulle vara så. testade att byta fördelarlock pga att de gammla kom iklämm när vi satte i motorn, så de va glapp i de gammla men gjorde ingen skillnad.
Låter som att inte tändkablarna sitter rätt om han skjuter..2-1-3-4 Med början ifrån HÖGER på fördelarn när du står framför motorn är rätt. du har satt det där fel du
inte för att vara sån men ja skrev att de sitter 4312 från vänster om inte jag har helt fel så e de samma sak som 2134 från höger
du vet att ettans cylinder är längst mot fronten på bilen? satte du dit ETns svänghjul när du bytte och nollade det rätt?
japp 1an fram 4an bak. Et:ns svänghjul för att kunna använda hallgivaren. pga piggen som inte finns på FT:ns svänghjul. och satte piggen kl 9 framför startmotorn. nån som kan lägga in en bil lr länka bild på hur svänghjulet ska sitta så ja kan se att de vi satt stämmer.. hoppas att de gör de. annars blir ja ledsen xD
du vet att ettans cylinder är längst mot fronten på bilen? satte du dit ETns svänghjul när du bytte och nollade det rätt?
japp 1an fram 4an bak. Et:ns svänghjul för att kunna använda hallgivaren. pga piggen som inte finns på FT:ns svänghjul. och satte piggen kl 9 framför startmotorn. nån som kan lägga in en bil lr länka bild på hur svänghjulet ska sitta så ja kan se att de vi satt stämmer.. hoppas att de gör de. annars blir ja ledsen xD
när ettans cylinder är i topp, ska piggen på hjulet vara i hålet för startmotorn
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
du vet att ettans cylinder är längst mot fronten på bilen? satte du dit ETns svänghjul när du bytte och nollade det rätt?
japp 1an fram 4an bak. Et:ns svänghjul för att kunna använda hallgivaren. pga piggen som inte finns på FT:ns svänghjul. och satte piggen kl 9 framför startmotorn. nån som kan lägga in en bil lr länka bild på hur svänghjulet ska sitta så ja kan se att de vi satt stämmer.. hoppas att de gör de. annars blir ja ledsen xD