740 b230e går inte som den ska

740_glee
31 maj 2008 · 6 Inlägg

ja har en 740 gle b230e motor som inte går som den ska, när den blir varm så typ rycker/hackar/ bluddrar när man gasar på och det är inget när den är kall, går konstigt, och den är jävligt svårstartad. någon som kanske vet något ? big_smile

Senast redigerat av 740_glee (31 maj 2008)

Kesler
31 maj 2008 · 3 650 Inlägg

Kan nog vara tempgivaren till sprutet..

turboforssen Telge Drifting Team
31 maj 2008 · 5 398 Inlägg

Kesler skrev:
Kan nog vara tempgivaren till sprutet..

han har det mekaniska sprutet så då sitter det inte nån sån givare=)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
bmx
31 maj 2008 · 7 100 Inlägg

ändra rubriken!

tror på de som kesler skrev!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Drönirettab
31 maj 2008 · 21 761 Inlägg

Ja, termotidgivaren kan kanske ställa till nånting. Om kallstartventilen ligger på hela tiden så kan motorn gå dåligt när den är varm, men då borde motorn istället starta (kall) utan problem också tycker jag.

frasse4
31 maj 2008 · 736 Inlägg

Drönirettab skrev:
Ja, termotidgivaren kan kanske ställa till nånting. Om kallstartventilen ligger på hela tiden så kan motorn gå dåligt när den är varm, men då borde motorn istället starta (kall) utan problem också tycker jag.

Samt att det borde dra duktigt med bensin.

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
Drönirettab
31 maj 2008 · 21 761 Inlägg

Jo, helt klart.

Har inte grejat speciellt mycket med mitt bränslesystem (240, B230E) och kan inte komma på någon säker felorsak till det där problemet.

Men du har väl en B200E, frasse4, vet du något specifikt som kan orsaka det där?

740_glee: Är motorn svårstartad både när den är varm och kall?
Går den illa även på tomgången när den är varm?

Senast redigerat av Drönirettab (31 maj 2008)

740_glee
31 maj 2008 · 6 Inlägg

den är inte så svårstartad när den är varm och den går illa på tomgången både när den är kall och varm

dbjanoz
1 juni 2008 · 1 785 Inlägg

740_glee skrev:
ja har en 740 gle b230e motor som inte går som den ska, när den blir varm så typ rycker/hackar/ bluddrar när man gasar på och det är inget när den är kall, går konstigt, och den är jävligt svårstartad. någon som kanske vet något ? big_smile

Misständer motor också?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
erixon89
1 juni 2008 ·

kolla stiften

740_glee
1 juni 2008 · 6 Inlägg

den misständer inte

Kesler
1 juni 2008 · 3 650 Inlägg

Kollat bränslepumprelät?

KrilleM
1 juni 2008 · 51 Inlägg

Jag har samma problem som du. På min var det bränsleacumelatorn som sitter jämte bränslepumpen under som läckte. Då trar den in luft i ledningen och den blir svårstartad och riktigt dålig tomgång. // Krille

740_glee
1 juni 2008 · 6 Inlägg

okej tack för tipset de ska jag kolla upp big_smile

740_glee
1 juni 2008 · 6 Inlägg

bränslepumprelät ska jag oxå kolla

Drönirettab
1 juni 2008 · 21 761 Inlägg

Började felet helt plötsligt?

K-Jet är tydligen ganska känsligt för tjuvluft enligt vad jag har förstått, det är nog bra att se över de slangar som sitter vid och omkring insugningsröret.

Senast redigerat av Drönirettab (1 juni 2008)

M3LK3R
1 juni 2008 · 113 Inlägg

åter om om den får för mkt bensin vid varm körning, så skulle tippa på kallstartsventilen som hänger sej.

BMW 740IA E32 "Diplomaten" (1993)
740_glee
1 juni 2008 · 6 Inlägg

japp de va någon dag det helt plötsligt började så ja vet riktigt inte vad de kan vara

frasse4
1 juni 2008 · 736 Inlägg

Kan ju vara styrtrycksregulatorn som styr bränsletrycket vid olika motortemperatur. Vet dessvärre inte hur man kolla denna. Alt. Luftflödesmätaren. som sitter ovanför gummibälgen som sitter under insuget.

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
volvo740glt16v
17 december 2009 · 151 Inlägg

turboforssen skrev:

Kesler skrev:
Kan nog vara tempgivaren till sprutet..

han har det mekaniska sprutet så då sitter det inte nån sån givare=)

det sitter vist en termotidgivare längst bak vid toppen som styr hur länge kall starten ska va öppen !!

Volvo 740 16v Turbo "601hk-760nm" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang