VW (ja Seat med för den delen då det är samma prylar i bilarna) mellan typ 90-97 hade vissa bekymmer med tändspolarna. Bekymret ligger i att spolen sitter ofta monterad mot torpedväggen o får därför något undermålig kylning,vilket tids nog leder till att ständspolen dör, mer regel än undantag, frågan är bara NÄR det händer...Råkade ut för ett liknande fenomen efter motortvätt, bilen startar fin fint, på väg hem ca 2 km hemifrån börjar den hacka o ha sig, till slut dör den...Ibland gick den igång efter långt nötande men gick som en traktor...Blev bogsering. Väl hemma smacka jag dit min reservspole o allt var frid o fröjd. Så mitt tips är helt klart: Kontrollera tändspolen!
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure