28 december 2009
Trådstartare
Har länsförsäkring på båda bilarna.. och ska till och flytta då jag köpt kåk.. Hittat ett bolag som gett mig en mycket bättre försäkrings deal på hus samt bilarna än den hos Länsförsäkringar.. Porblemet är att jag kan inte avsluta försäkringen på bilarna förns vid nån så kallad Brytpunkt.. Golfen är det ett helt år kvar på och toyotan i juli.. Enda jag kan göra enligt länsförsäkringar är att antingen byta ägare på bilarna, då till min sambo ( vill jag hellst inte göra på toyotan då det ser tråkigt ut i pappren med ytterligare en ägare ) eller ställa av bilarna..
Funderar då på om jag ställer av bilarna, Finns det då nån viss tid dom måste vara avställda för att Försäkringen ska upphöra och jag kan teckna en ny hos ett annat bolag eller kan man görat samma dag. ? Nån som har koll-- Givetvis skulle jag frågat bolaget när jag hadde dom på tråden men jag vart så jävla förbannad så jag la på!
Tycker detta påfund på riktigt va lika illa som hästskit luktar!! Och om man vill ändra försäkringen att man har brytpunkter, okej ! men att avsluta en borde man fan få göra när man vill! / Engen