Hjääälp... Min 200sx vill inte starta!!!

soren-sx
13 september 2006 · 162 Inlägg

Har en Nissan 200sx S13.  Körde lite i stan idag med en kompis, åkte ner till Jeet för att tanka, efter det så gick inte starta bilen. Bilen går fett oxå, kan det vara nåt med dä?
För att han har aldrig lagt av så där konstigt? Men när man puttar iväg bilen samtidigt när man har 1a växeln i o släpper kopplingen o då startar han iväg.
Kan det vara stiftet, eller startmotorn? Hjälp snälla ni

Senast redigerat av ToFast (14 september 2006)

sir_daniel www.kudoz.se
14 september 2006 · 3 802 Inlägg

hade det varit stiften så hade bilen inte startat.
kolla anslutningen till startmotorn (ta loss borsta av med stålborste ev. slipa lite med sandpapper och sedan kopparpasta/fett o dra ihop). klickar den när du vrider på nyckelen? hur stor spänning har du i batteriet?

precision
14 september 2006 · 2 652 Inlägg

du får förklara dej lite bättre . typ klickar de bara eller händer inget alls ?

soren-sx
14 september 2006 · 162 Inlägg

precision skrev:
du får förklara dej lite bättre . typ klickar de bara eller händer inget alls ?

Det klickar inget, men soppapumpen kommer igån.
Men om bilen startar genom att rulla ivägen då kan det väll inte vara startmotorn?
Om det vorde fel på startmotorn då borde den inte starta alls? eller?

precision
14 september 2006 · 2 652 Inlägg

jo det kan vara startmotorn ,. min bmw e36 gick o starta när man putta men sen när man skulle köra på nyckel så h'ände inget .

när jag polackade isär startmotorn så log allt i smådelar -

händer det altsdå inget när du vrider på nykeln?

soren-sx
14 september 2006 · 162 Inlägg

precision skrev:
jo det kan vara startmotorn ,. min bmw e36 gick o starta när man putta men sen när man skulle köra på nyckel så h'ände inget .

när jag polackade isär startmotorn så log allt i smådelar -

händer det altsdå inget när du vrider på nykeln?

nopp.. helt tyst, förutom bensinpupen, ska dra o kika mer på startmotorn kanske nån sladd som har släppt eller nåt

precision
14 september 2006 · 2 652 Inlägg

ja kolla alla kablar ,, på min var det en tunn svart \en tjock svart o den grova röda .

fattar inte hur den kan gått sönder bara sådär . hade ur motorn o turbokonverterade . sen när jag fått ihop alt så var den bara sönder sad

soren-sx
14 september 2006 · 162 Inlägg

precision skrev:
ja kolla alla kablar ,, på min var det en tunn svart \en tjock svart o den grova röda .

fattar inte hur den kan gått sönder bara sådär . hade ur motorn o turbokonverterade . sen när jag fått ihop alt så var den bara sönder sad

nu har jag undersökt.. det va så att en liten svárt kobeln råka hamna ut, så jag stoppa in han igen. nu funkar det som det ska:)
Tack för hjälpen allihopa:)

En fråga till bara,, Bilen går fett just nu, han dränks i soppa när man drar på .. tänkte köpa en btr, kan man sänka bränslet med en btr, har hört att man bara kan höja?

Antiloop
14 september 2006 · 18 Inlägg

Kolla att skorna på batteriet ej har ärjat!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang