2725
Sök

Byte av "koppling" 850-t5 automat

103 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
nån som vet ungefär hur mycket det går på att göra det om man lämnar in den på verkstaden??

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar.. :)

1 867 Inlägg
3 januari 2010
Slirar lådan för dig? Det kan kosta ganska mycket pengar att få renoverat.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

103 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Koop skrev:
Slirar lådan för dig? Det kan kosta ganska mycket pengar att få renoverat.

mmm...den vill inte driva när jag lägger i driven...och oljan i lådan har bränt helt...så fick förklarat för mej att det va convertern (kopplingen) i lådan som hade gått... sad tråkit men sant...

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar.. :)

4 824 Inlägg
4 januari 2010
convertern är ingen koppling utan är ett turbin hus, därimot sitter det lameller till dom olika växlarna och dom är väll så nära du kommer en koppling på en automat.
lämnar du in den på volvo så kommer dom inte att ta isär lådan och laga den utan dom kommer byta ut den till en utbytes låda.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
4 januari 2010
Låter som att du behöver hitta en lösning på problemet och inte bara bya delar...
Är ju mycket tveksam till att volvos originalconverter kan hantera 300hk+ men det är mer än jag vågar lova...
Prata med t.ex autotech, de borde ha koll på vad det håller för och lämpliga uppgraderingar smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
4 januari 2010
bumpe skrev:
Låter som att du behöver hitta en lösning på problemet och inte bara bya delar...
Är ju mycket tveksam till att volvos originalconverter kan hantera 300hk+ men det är mer än jag vågar lova...
Prata med t.ex autotech, de borde ha koll på vad det håller för och lämpliga uppgraderingar smile

Autotech kommer att säga "Jävla automatare, kasta den åt skogen och köp en manuell". smile
De körde med en preppad automatare tydligen, på drygt 450hk som inte höll, men kan ingen direkt fakta.

Växellådsservice i Trelleborg, http://vxl.se gör vid och preppar automatlådor, har åkt en V70R -00 AWD med preppad automatlåda därifrån, den växlar helt okej, inget slirande där inte. tongue
Växlarna säger bara tjoff tjoff tjoff när den drar. smile
Ska klara ca 450hästkrafter enligt den firman, men ej provat än.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök