5297
Sök

Bästa applikationen till Iphone?

1 150 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Tjena.

Startar tråden dels för att själv bli tipsad, men även för intresse av vad Ni har för apps till Er Iphone?

Har hört talas om något program som ska vara relaterat till bilen, vad är detta för något?

/S_Henjer

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

4 005 Inlägg
17 januari 2010
S_Henjer skrev:
Tjena.

Startar tråden dels för att själv bli tipsad, men även för intresse av vad Ni har för apps till Er Iphone?

Har hört talas om något program som ska vara relaterat till bilen, vad är detta för något?

/S_Henjer

Min favvolista är nog

Blocket
Runkeeper (kan gpslogga din körning/cruise/joggning)
Nimbuzz (skype+msn+osv)
Shopper (inköpslista)
Shazam (få reda på vilken låt som spelas just nu, bara spela in en trudilutt och vänta 10 sek)
Fstream (spela alal radiosstationer)
AirMouse (använd iphonen som gyromus i datorn)
GPS Tracket Instantmapper (realtidsgps-tracking) går o visa på en sida vart man är just nu i realtid.
Wikipedia
Wordpress
Prisjakt
Bredbandskollen
RDP (fjärrstor dator)
Dropbox (synka filer)

Spel:

doodlejump!

1 150 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
S_Henjer skrev:
Tjena.

/S_Henjer

Min favvolista är nog

Blocket
Runkeeper (kan gpslogga din körning/cruise/joggning)
Nimbuzz (skype+msn+osv)
Shopper (inköpslista)
Shazam (få reda på vilken låt som spelas just nu, bara spela in en trudilutt och vänta 10 sek)
Fstream (spela alal radiosstationer)
AirMouse (använd iphonen som gyromus i datorn)
GPS Tracket Instantmapper (realtidsgps-tracking) går o visa på en sida vart man är just nu i realtid.
Wikipedia
Wordpress
Prisjakt
Bredbandskollen
RDP (fjärrstor dator)
Dropbox (synka filer)

Spel:

doodlejump!

De var några stycken.. Väntar nämligen på en Iphone, borde komma imorrn.. De är ju dumt att vänta för länge på att leta Apps tongue

a slice of lemon
and a shot tequila..

OEM <3
6 957 Inlägg
17 januari 2010
Bra tråd! Har inte kommit igång riktigt med mina,

Just nu har jag bara lagt till följande:
Blocket
Flashlight
I-Gun lite big_smile
Spotify
Alarm clock

Men några ovan här tänker jag skaffa nu big_smile

OEM <3

x40
1 209 Inlägg
17 januari 2010
ja jätte bra tråd det här.. har haft min i tre eller fyra månad och har bara blocket och facebook.. men nu ska d bli att skaffa sej nya...

Volvo S40 turbo.

DFFL
9 020 Inlägg
17 januari 2010
Facebook, Spotify och Backgammon är i stort sett de enda jag använder.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 150 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
FireTraXX skrev:

Okay, man måste ha ett premiumkonto för att kunna nyttja Spotify på Iphone va?

a slice of lemon
and a shot tequila..

1 150 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Bjork skrev:
Bra tråd! Har inte kommit igång riktigt med mina,

Just nu har jag bara lagt till följande:
Blocket
Flashlight
I-Gun lite big_smile
Spotify
Alarm clock

Men några ovan här tänker jag skaffa nu big_smile

Gött de.. Va glad för du har en Iphone, väntat några veckor nu.. big_smile

a slice of lemon
and a shot tequila..

OEM <3
6 957 Inlägg
17 januari 2010
Den där Shazam, hur bra funkar den..jag ladda ner gratisversionen..inte imponerad, SEs trackid är bra mkt bättre.

OEM <3

DFFL
9 020 Inlägg
17 januari 2010
S_Henjer skrev:
FireTraXX skrev:

Okay, man måste ha ett premiumkonto för att kunna nyttja Spotify på Iphone va?

Ja

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
18 januari 2010
Ta å lägg din iphone i en blylåda med flera varv najtrådrunt, smält ihop locket på lådan med resten och sänk hela paketet på den djupaste platsen i havet du hittar... Jag säger detta som en varning till dig då Iphonen är en själs-ätare då den tar hela din själ och tid och vägrar lämmna tillbaka det. Har ändrat hela min dygnsrytm pgr av den jävla telefonen. Sitter som en pundare hela nätterna å letar roliga apps till skiten (Ni som har skiten förstår vad jag menar) . Hur som helst lycka till med din telefon och hoppas inte du blir som oss andra där ute.

Mina favorit apps är

NlogFree (synth)
Virtuoso (synth)
Isequence (Sequence program)
Sid Player (för oss som gillar bit-musik)
8bitTone (8bit synth)
Fingerbeat Sequence program/drummaskin)
ToroCore (synth)
SketchBook (riktigt jävla bra) big_smile
Dark Nebula (roligt spel)
N.O.V.A (bästa spelet till iphonen)
ColorSplash (fotoprogram)
Ansiktsboken
App Store big_smile
Senast redigerat av baca (18 januari 2010)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

1 150 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
baca skrev:
Ta å lägg din iphone i en blylåda med flera varv najtrådrunt, smält ihop locket på lådan med resten och sänk hela paketet på den djupaste platsen i havet du hittar... Jag säger detta som en varning till dig då Iphonen är en själs-ätare då den tar hela din själ och tid och vägrar lämmna tillbaka det. Har ändrat hela min dygnsrytm pgr av den jävla telefonen. Sitter som en pundare hela nätterna å letar roliga apps till skiten (Ni som har skiten förstår vad jag menar) . Hur som helst lycka till med din telefon och hoppas inte du blir som oss andra där ute.

Mina favorit apps är

NlogFree (synth)
Virtuoso (synth)
8bitTone (8bit synth)
ToroCore (synth)
Ansiktsboken
App Store big_smile

Hehehe jag trodde de va nån som skulle gnälla på telefonen, men ack så fel jag hade. Misstänker att du har rätt.. Hahahahha! Vad innebär SketchBook?

a slice of lemon
and a shot tequila..

Os Difuntos
1 822 Inlägg
18 januari 2010
Sketchbook är ett enkelt ritprogram men endå i sin enkelhet jävligt kraftfullt

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

1 150 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
baca skrev:
Sketchbook är ett enkelt ritprogram men endå i sin enkelhet jävligt kraftfullt

Okejokej..

a slice of lemon
and a shot tequila..

1 827 Inlägg
18 januari 2010
baca skrev:

Mina favorit apps är

NlogFree (synth)
Virtuoso (synth)
8bitTone (8bit synth)
ToroCore (synth)
Ansiktsboken
App Store big_smile

Inte bara det! Man blir ju tillgänglig på ALLT ALLTID, facebook, MSN, internet you name it! smile Har en polare som gillar att ha många bollar i luften. Fixade en 3GS till honom och han trodde det skulle hjälpa, no way... Nu är det dubbelt så många bollar i luften istället! tongue

Det är en makalöst bra telefon som verkligen har lite för mycket funktioner för ens eget bästa.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Team RmR
393 Inlägg
18 januari 2010
har gått själv i tankarna om en iphone , men då undrar jag hur många av dom här appsen är gratis eller är det mesta de ?

och om man tar det där för ca 400 kr  i månaden så är det gratis surf dygnet runt då eller ?

4 005 Inlägg
18 januari 2010
JaZoR skrev:
har gått själv i tankarna om en iphone , men då undrar jag hur många av dom här appsen är gratis eller är det mesta de ?

och om man tar det där för ca 400 kr  i månaden så är det gratis surf dygnet runt då eller ?

Många apps är gratis, de som kostar kostar 7 kr. Ett lite dyrare program kostar under 30 kr.  Sen finns det navigationsprogram som kostar 600kr med men de är inte så vanliga.

"det där för ca 400 kr i månaden" beror HEEEEEEEEEEEEEEEEELT på vad det är för operatör, bindningstid, val av mobil m.m.m.m.

Tror jag betalar 129kr/mån för 5gb surf på tele2. Hur mkt jag än håller på så har jag aldrig kommit över 1.5gb/månad

Lund-gren
18 januari 2010
Måste också kasta mig in här å dela med mig lite big_smile

Carpenter, vattenpass, linjal och gradskiva
Converter, konvertera de flesta enheterna, tryck, längd, kraft, fart osv.osv.
tv.nu, perfekt när man ligger i soffan och inte orkar gå in å kolla vad som går på tv via texttv big_smile
remote, fjärkontroll till iTunes via trådlöst nätverket
itap volume, styr volymen på datorn via trådlösa nätverket
navigation, lite dyrare navigeringsprogram men som är underbart att ha när man är på okänd mark

köpte telefonen löst och senare ett abonemang till, telenor med obegränsad surf för 25(!) kr i månaden + abonemanget för 100 kr/månaden big_smile

Norrlänning
1 453 Inlägg
18 januari 2010
JaZoR skrev:

Detta kör ja med:

Telia mobil till vänner

199kr/månaden Fri surf.
99kr/månaden för 5000 sms

Funkar klockrent!

ja skulle dock aldrig ha nån annan operatör än Telia

Spotify och facebook används klart mest av alla apps big_smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
18 januari 2010
Finns det någon app som lokaliserar en annan iphone användare och nämner avståndet?

Såg nämligen detta på sorority row wink tongue

Peder DailyFresh

Sök