4943
Sök

renovering av turbo

161 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
Min turbo är i behov av en renovering, någon som vet ett bra ställe man kan lämna in den?
Har ett litet problem med den med, när ja kört lite hårdare med den så tappar den trycket efter ca: 10min, då laddar den bara 0,5bar, i vanliga fall laddar den 1,3bar. Öppnar ja huven och kollar på turbon så är den så varm att den lyser rött.

Om man ska sätta dit en större turbo, vilka modeller passar så man inte behöver bygga om en massa och vart ska man köpa den?

Bilen är en s40 t4 fas1

5 710 Inlägg
21 september 2006
t4-bsr skrev:
Har ett litet problem med den med, när ja kört lite hårdare med den så tappar den trycket efter ca: 10min, då laddar den bara 0,5bar, i vanliga fall laddar den 1,3bar.

En turbo som är en högst mekanisk pryl kan inte sluta ladda för att den är sliten efter en viss tidsperiod.
Däremot har du aktiv laddtrycksreglering (elektroniskt) på din bil som säkert kan "ta ned" laddtrycket till en låg nivå om den känner att det är något i systemet som inte är helt 100.
Vad som kan orsaka detta på en Volvo skall jag låta vara osagt och istället lämna över  till märkesexpertisen smile.
t4-bsr skrev:
Öppnar ja huven och kollar på turbon så är den så varm att den lyser rött.

....vilket är heeeelt normalt efter en hård körning.

MVH Jonas
..............

Sök