Eftersnack: STCS SAAB Manifestation @ Trollhättan den 17/1 2010

caboom89
18 januari 2010 · 67 Inlägg

Fan vad lyckat detta blev, trodde inte att det skulle dyka upp så många Saabar som det gjorde!! Läste att det skulle varit runt 1500 bilar!! Och conceptbilarna på muséet var ju fruktansvärt coola!! Ja kort sagt så var ju hella träffen/manifestationen väldigt lyckad!! Tack till Agnetica för infon om samlingen på milstolpen/glumslöv, kul att köra konvoj hela vägen till trollhättan!!
Detta kommer man inte glömma på ett bra tag!!

Stort tack till STCS som arrangerade allt!!

Hoppas alla ni andra som kom också hade kul!

Senast redigerat av caboom89 (18 januari 2010)

Saab 9-3 Aero Coupé -02
Finns det nåt fånigare än en bil som ser snabb ut och gör 0-100 på en industrisemester?
Blomman29 SAAB Entusiast
18 januari 2010 · 162 Inlägg

caboom89 skrev:
Fan vad lyckat detta blev, trodde inte att det skulle dyka upp så många Saabar som det gjorde!! Läste att det skulle varit runt 1500 bilar!! Och conceptbilarna på muséet var ju fruktansvärt coola!! Ja kort sagt så var ju hella träffen/manifestationen väldigt lyckad!! Tack till Agnetica för infon om samlingen på milstolpen/glumslöv, kul att köra konvoj hela vägen till trollhättan!!
Detta kommer man inte glömma på ett bra tag!!

Stort tack till STCS som arrangerade allt!!

Hoppas alla ni andra som kom också hade kul!

roll
Håller med dig fullt, en helt underbart trevlig sammanslutning blev det ju!!! Länge Leva SAAB!!!
Och vi som bara var en bil från Katrineholm, i detta flera tusen tal SAABar som åkte omkring!!!
Nästan så det skulle kunna bli en vinter tradition det hära!!!
Tusen tack till SAAB anställda och funktionärerna!!!
Bättre kunde det inte bli, så stort trodde jag inte det skulle bli!!!

MVH Blomman29:D

Senast redigerat av Blomman29 (18 januari 2010)

Sebus
18 januari 2010 · 164 Inlägg

Det vart tok bra! Tråkigt att det var så dåligt väglag så bilarna var skitiga bara=( Men Fint var det! 44mils smuts stoppade iallafall inte mig! Jag håller med som vissa sagt tidigare! En Årsgrej av det hela kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=B-jUir7ypPU

Senast redigerat av Sebus (18 januari 2010)

Saab 9-3 Aero 1,9ttid "Äntligen Familjeräser IV" (2008)
pontiacen
19 januari 2010 · 1 080 Inlägg

Sannerligen något som borde tas tillvara på med så stort intresse. Kom ju folk från england(där fanns en egen manifestation) och en sonett 1:a i snömodden!!!!!!!
Riktigt bra evenemang, för lite save SAAB-skyltar bara lol

Senast redigerat av pontiacen (19 januari 2010)

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
Blomman29 SAAB Entusiast
19 januari 2010 · 162 Inlägg

pontiacen skrev:
Sannerligen något som borde tas tillvara på med så stort intresse. Kom ju folk från england(där fanns en egen manifestation) och en sonett 1:a i snömodden!!!!!!!
Riktigt bra evenemang, för lite save SAAB-skyltar bara lol

Ja synd att man vaknade lite sent!!! Annars hade jag haft med mig SAVE SAAB SELL SAAB skyltar typ minst 50st typ att dela ut till folk!!!

Polaren gjorde en idag som jag har i bakrutan på min vinter bil av annat märke!!!

:cool:Men mycket skönt att vi blev så många!!! Skönt med detta jätte stöd!!!
Tänk om det hade varit i sommar, hade vi varit 20.000 SAABar då?

MVH Blomman29:rolleyes:

Blomman29 SAAB Entusiast
19 januari 2010 · 162 Inlägg

Sebus skrev:
Det vart tok bra! Tråkigt att det var så dåligt väglag så bilarna var skitiga bara=( Men Fint var det! 44mils smuts stoppade iallafall inte mig! Jag håller med som vissa sagt tidigare! En Årsgrej av det hela kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=B-jUir7ypPU

Ja en SAABcrusing årligen i olika Svenska Städer måste vi ha!!!
Favorit i repris är skoj!!!

Blomman29 SAAB Entusiast
19 januari 2010 · 162 Inlägg

caboom89 skrev:
Fan vad lyckat detta blev, trodde inte att det skulle dyka upp så många Saabar som det gjorde!! Läste att det skulle varit runt 1500 bilar!! Och conceptbilarna på muséet var ju fruktansvärt coola!! Ja kort sagt så var ju hella träffen/manifestationen väldigt lyckad!! Tack till Agnetica för infon om samlingen på milstolpen/glumslöv, kul att köra konvoj hela vägen till trollhättan!!
Detta kommer man inte glömma på ett bra tag!!

Stort tack till STCS som arrangerade allt!!

Hoppas alla ni andra som kom också hade kul!

Ja man kände igen de flesta stackarna till funktionärer, som ställer upp år efter år!!!
På alla dessa SAAB festivalen och många av dem kommer ju också från Svenska SAAB Klubben, glöm inte det och härliga förmågor från Trollhättan!!! Vad vore en träff utan funktionärerna?
Och ännu en gång mycket tack Peter Bäckström - MuseéChefen och Claes Robertsson med styrelse i STCS!!!

MVH Magnus Blomberg!!!

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
19 januari 2010 · 3 404 Inlägg

Grymt tråkigt att jag inte kunde medverka sad Någon som har bilder från konvojen?

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
snusarn
23 januari 2010 · 100 Inlägg

Jag deltog i en lånad saab (tvättad sådan)
Här finns bilderna jag tog
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=97826

caboom89
26 januari 2010 · 67 Inlägg

SAAB SAVED!!!! Gött! Blir det träff igen för att fira och välkomna Spyker??

Saab 9-3 Aero Coupé -02
Finns det nåt fånigare än en bil som ser snabb ut och gör 0-100 på en industrisemester?
Ligaya
26 januari 2010 · 155 Inlägg

Hade gärna medverkat, men tyvärr lämpar sig inte min för vinterkörning..

Saab 900 "Nordic Uhr E85" (1997)
Audi TT "Ådi Winter Edition" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang