årmodell? modifieringar? bruka ligga på 185 hk om de är en vanlig van motor.
80 talet nån gång, headers , uppstält soppa tryck,andra ventiler, dom säger att de ska va 200hk i en 350,men de är ju ner skrivet, men körde en kompis merca 230 hk diesel, den är slö mot för 350in
80 talet nån gång, headers , uppstält soppa tryck,andra ventiler, dom säger att de ska va 200hk i en 350,men de är ju ner skrivet, men körde en kompis merca 230 hk diesel, den är slö mot för 350in
ända sättet att få veta e ju att bänka den , men borde ju ligga på lite över 200 hk. lonewolf-holm : jävligt snygg pickis du hade .
ända sättet att få veta e ju att bänka den , men borde ju ligga på lite över 200 hk. lonewolf-holm : jävligt snygg pickis du hade .
WORD bara att bänka den!! Inte bara att du får ett resultat utan om det är en seriös firma, så tunar dom till den åt dig på en gång och du får ut dom "billiga" sista hästarna och rätt intställningar på en gång!!
Enkelt förklarat så är det mekanisk insprutning som liknar en förgasare.
nej, tbi e ju ett elektriskt sprut med databox o.s.v.
JapMax skrev:
JimpeBoy skrev:
Team-Adolfsson skrev:
en liten fråga är tbi diesel ?
Jasså? Jag trodde de va förgasare? Vad heter förgasarmotorerna då?
tbi e ingen officiell betäckning på motorerna utan används bara i folkmunn, samma sak som att kalla en motor med förgasare för förgasarmotor . däremot finns de ju olika motorkoder som t.e.x L83,L05 o.s.v.
Jaså, för på sidan jag hittade stod det: TBI Throttle Body Injection is a very versatile, highly adaptable form of electronic controlled mechanical fuel injection.
Men nu hittade jag en sida där det stod: TBI ( = Throttle Body Injection ) är en enklare form av insprutning och påminner utseendemässigt om en förgasare. Styrdatorn är helt likvärding med annan insprutning men bränslet tillsätts före gasspjället som på tex Formel 1 bilar
Senast redigerat av JimpeBoy (10 mars 2009)
"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen
Jaså, för på sidan jag hittade stod det: TBI Throttle Body Injection is a very versatile, highly adaptable form of electronic controlled mechanical fuel injection.
Men nu hittade jag en sida där det stod: TBI ( = Throttle Body Injection ) är en enklare form av insprutning och påminner utseendemässigt om en förgasare. Styrdatorn är helt likvärding med annan insprutning men bränslet tillsätts före gasspjället som på tex Formel 1 bilar
själva definitionen för ett elektroniskt sprut e ju att det är elektroniskt styrt, alltså ett elektroniskt styrt mekansikt sprut .
själva definitionen för ett elektroniskt sprut e ju att det är elektroniskt styrt, alltså ett elektroniskt styrt mekansikt sprut .
Alltså hade vi ju båda rätt!
"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen