Som rubriken säger så bluddrar min bil vid gaspådrag, de händer vid 3-4000 men sen slutar de och bilen går som den ska. Bilen vi pratar om är en 940 ltt från 1996 med viking ecomax chipp ,pysventil laddar 0,8, 3" avgas och öppet luftfilter. har gått bra tidigare, problemet uppstog nu under vintern. har själv varit inne på om det kan vara nån tänddel? kan väll inte vara så illa att motorn spikar eftersom den är chippad och jag laddar inte speciellt mycket heller. Mvh Gilljam
Vi har likadant på våran, Alla slangar bytta luftfiltret rengörs med jämna mellanrum eller vid behov. Våran är bara sån nu under vintern (återstår dock och se då vi bara haft bilen sen i sommras) , den var inte sån i sommras när vi hade köpt den utan blev sån när det blev minus eller runt 0,an.
ahlen_j skrev: hmm första tanken är väll kanske fel stifft, men eftersom den fungerat bra innan låter det konstigt.
Har du kollat det vanliga:
Alla vaccumslangar, tryckrör. Rengör luftfiltret. gjorde du något speciellt då felet uppstod första gången?
Jag har kollat alla tryckrör och vakumslangar, luftfiltrer blåste jag rent. har inte gjort nått sedan det började, man ska kolla stift,fördelare osv imorn och hoppas på de bästa:P
740tjejen skrev: Vi har likadant på våran, Alla slangar bytta luftfiltret rengörs med jämna mellanrum eller vid behov. Våran är bara sån nu under vintern (återstår dock och se då vi bara haft bilen sen i sommras) , den var inte sån i sommras när vi hade köpt den utan blev sån när det blev minus eller runt 0,an.
Köpte också min bil i sommras det är nu under vintern den har knasat:S
min ft motor gjorde likadant förut. jag bytte stift, kollade så den inte tar tjuvluft, kolla LMM att den är hel och att det inte läker avgaser innan Lanbda sonden.
Nagz skrev: min ft motor gjorde likadant förut. jag bytte stift, kollade så den inte tar tjuvluft, kolla LMM att den är hel och att det inte läker avgaser innan Lanbda sonden.
sen gick min klockrent.
Min bil läcker dock vid turbon både vid grenröret och downpipe:P lmm är hel men ska byta till 16t med nya packningar osv i vår får se om de blir bättre då
Nagz skrev: min ft motor gjorde likadant förut. jag bytte stift, kollade så den inte tar tjuvluft, kolla LMM att den är hel och att det inte läker avgaser innan Lanbda sonden.
sen gick min klockrent.
Min bil läcker dock vid turbon både vid grenröret och downpipe:P lmm är hel men ska byta till 16t med nya packningar osv i vår får se om de blir bättre då
då kan jag nästan garantera att felet är där mm nya packnignar låter bra
Nagz skrev: min ft motor gjorde likadant förut. jag bytte stift, kollade så den inte tar tjuvluft, kolla LMM att den är hel och att det inte läker avgaser innan Lanbda sonden.
sen gick min klockrent.
Min bil läcker dock vid turbon både vid grenröret och downpipe:P lmm är hel men ska byta till 16t med nya packningar osv i vår får se om de blir bättre då
min gamla s90t5 bluddra också mellan vissa varvtal när packningen mellan grenrör och turbo var trasig. bara byta o sen går den nog fint
Nagz skrev: min ft motor gjorde likadant förut. jag bytte stift, kollade så den inte tar tjuvluft, kolla LMM att den är hel och att det inte läker avgaser innan Lanbda sonden.
sen gick min klockrent.
Min bil läcker dock vid turbon både vid grenröret och downpipe:P lmm är hel men ska byta till 16t med nya packningar osv i vår får se om de blir bättre då
min gamla s90t5 bluddra också mellan vissa varvtal när packningen mellan grenrör och turbo var trasig. bara byta o sen går den nog fint
kan vara så enkelt att de bara är de? för den bluddrar redigt bra ibland:P