3911
Sök

Trimma Volvo 850 GLT -92

Flickspanare
731 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Håller på att renovera motorn på min 850 och tänkte att i samma veva kanske fixa lite andra grejer så man ökar effekten. Finns det några grejer så som topp samt sprut som jag kan ta från ex Volvo 850 R el. T5. Undra även om jag kan köra med 850 R kolvar? Tack på förhand. Mvh
Senast redigerat av VOLVOburniz (31 juli 2006)

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Flickspanare
731 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Inge som vet?

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Flickspanare
731 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Dåligt med volvo-folk här eller? smile

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Rallytok
165 Inlägg
31 juli 2006
R kolvarna är "urgröpta" (tror jag) för att dom kommer ifrån en motor som har turbo... Så dom passar inte.
Vet inte om insprutningen ifrån en T5-R passar, man behöver det eletriska till sputet me.

Off topic: Mycket bättre förr för då kunde man "bara byta förgasare och avgas" så hade man lite fler hästar.

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93

Flickspanare
731 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Instämmer. Det är det som är de kniviga med "nya" bilar.. All jävla elektronik..

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Flickspanare
731 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
Ingen..?

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Tuuuurbo
240 Inlägg
1 augusti 2006
Tjena kolvar från R går ju inte. Dom är på 2,3 liter å GLTn är på 2,5. men topp och sprut är detsamma det går att byta. Ren har större spridare. och sånt. Mvh Björn

1 Inlägg
26 september 2006
Har en Volvo 850 GLT -92 som "tjyvstoppar" lite då och då. Motorn bara dör och alla kontrollampor lyser. Det är bara sedan att vrida på startnyckeln igen. Har hört något om dåliga lödningar i elektronikboxen men vet inte hur mycket sanning där är i det. Någon här som känner till något "standardfel" som kan åstadkomma dessa stopp?

Better than God \o/
1 886 Inlägg
26 september 2006
Trimma en sur GLT? Köp annan bil. Lönar sig knappt att försöka skrämma liv i en sådan. 
Det enda du kan göra är att kolla med autotech, de har tydligen ett "chip" till insprutarna men då är det öppet filter, sportavgasystem och 98 oktanig bensin som gäller med.

Glöm allt det där med att försöka plocka kolvar etc från  annan motormodell...

Köp en bil med överladd, de är tacksamma att trimma till vettigt pris om man räknar kronor per hkr...
Senast redigerat av MrTurbo (26 september 2006)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

250 Inlägg
26 september 2006
man får aldrig ut nån riktig effekt utan kompressor elr turbo, men om du ska mata bilen med nått av det så kan man ju alltid byta kolvar, stakar, bränsletrycksregulator, bränslepump, avgas, filter o annat skoj smile

Sök