Eftersnack: Sista Södertäljeträffen

volvoentusiasten
25 september 2009 · 4 005 Inlägg

BlauMes skrev:
Inga som fick lite foton? Fick som sagt inga! mad

Jag fick EN bild. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/108679/770424_tcsj3d.jpg
10 min senare så var det 8 polisbilar här. hmm!

BlauMes
25 september 2009 · 1 801 Inlägg

linuslinje skrev:

BlauMes skrev:
Inga som fick lite foton? Fick som sagt inga! mad

Jag fick EN bild. smile


10 min senare så var det 8 polisbilar här. hmm!

AHA! Där har vi boven i dramat wink

Saab 9-3 (2008)
V- Titulerad
25 september 2009 · 71 Inlägg

Lade upp en tråd med fotton där. Dock var det sämsta möjliga ställe att fotta bilar på. Det gula ljuset var inte nådigt.

Chevrolet Corvette C5 "Maya" (1999)
sebbe666 No Shame Racing Crew
25 september 2009 · 680 Inlägg

V- skrev:
Lade upp en tråd med fotton där. Dock var det sämsta möjliga ställe att fotta bilar på. Det gula ljuset var inte nådigt.

tyckte ändå att bilderna blev riktigt mysiga......

No Shame Racing Crew
BMW 520d (2012)
sebbe666 No Shame Racing Crew
25 september 2009 · 680 Inlägg

Saab_Diana skrev:
hur länge va folk där en kvart eller..skitkasst..om ni bara ska träffas i 10min kan ni likväl göra det sinsemellan

ingen som tvingar dig att komma.......behöver inte vara så negativ.....jag tyckte att det var riktigt bra, mycket bilar & mycket trevligt folk....men sen att snuten kommer får man ju leva med.....så nu tycker jag att du tänker posetivt istället.......mvh sebbe

No Shame Racing Crew
BMW 520d (2012)
D_MAN ?
25 september 2009 · 1 038 Inlägg

BlauMes skrev:

GTi-R_Danne skrev:

Saab_Diana skrev:
hur länge va folk där en kvart eller..skitkasst..om ni bara ska träffas i 10min kan ni likväl göra det sinsemellan

De flesta drog när snuten kom, själv drog ja när dem 5sista bilarna drog, ville ju inte vara kvar själv roll

haha nej det hade nog varit en olustig stämning! Men hur gjorde dom med den gula racern? Dom hade ju precis fått ner den från kärran.

Dom rulla ner till parkeringen, minuten senare kom ju blåbären, fanns ju inga skyltar osv så blåbären kunna väl inte göra så mycket, när ja åkte hem så mötte ja trailen så dom lasta väl på bilen å åkte hem.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Saab_Diana
25 september 2009 · 401 Inlägg

sebbe666 skrev:

Saab_Diana skrev:
hur länge va folk där en kvart eller..skitkasst..om ni bara ska träffas i 10min kan ni likväl göra det sinsemellan

ingen som tvingar dig att komma.......behöver inte vara så negativ.....jag tyckte att det var riktigt bra, mycket bilar & mycket trevligt folk....men sen att snuten kommer får man ju leva med.....så nu tycker jag att du tänker posetivt istället.......mvh sebbe

nä men va bra..då kommer jag inge mer då eftersom att jag inte är tvungen..knepigt resonemang det. cool

BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
BlauMes
25 september 2009 · 1 801 Inlägg

Lite trevligt att bilder kom upp! smile Nu är ju träffarna slut! sad Är det några som vill träffas lite någon söndag som en lite mindre träff! smile Så man får fota lite big_smile

Saab 9-3 (2008)
WeDo
25 september 2009 · 3 390 Inlägg

Disskutera ej nya träffar i en Eftersnacks tråd. Dessa ska ha en helt ny isf.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
HANBES E30 Kärlek
25 september 2009 · 114 Inlägg

tjena!

synd att farbror blå kom igår men jag tyckte att det va riktigt kul att det kom så många bilar, hoppas på nån vinterträff hehe alltid lika kul o träffa alla goda människor smile

BMW 523ia M-paket "glidare" (2000)
Krist
25 september 2009 · 716 Inlägg

Hummm, jag jobbade tyvärr, missade all action. För er som känner mig så vet ni vad jag jobbar med, för er som inte vet, så jobbar jag som väktare (INTE SECURITAS!!). Ni som skrev att det var Securitas vakten som lyckades ta dit 5+ polisbilar är helt fel. En väktare kan inte ringa in till polisen och begära ut massor av bilar för att de finns lite bilar felparkerade på ett av hans ställen som han bevakar. Så, vakten är starkt utesluten som golare enligt mig.

Polisen kan däremot surfa in på Garaget och läsa var och när nästa träff är. Eftersom vi är så snälla på träffarna så räcker de med att dom skickar ett par bilar med ett par poliser i, för att kolla läget. Måste ju inte storplaneras från deras sida direkt roll

Sen skrev någon oxå att dom tog reg-plåtarna på "alla" bilar. Där kan jag förklara litegrann, var på en träff för ett bra tag sedan (2 år?). Där alla bilar blockerade motorvägen E4 för att 2 st dragracingbilar skulle dra en repa. Medan alla var å tittade var ett par Civilare och skrev upp reg nr på alla bilar som "parkerade" på motorvägen. 4veckor senare i brevlådan kom ett brev från polisen med en bot att betala för felparkering. Vägra man betala så har dom fotat din bil när du var parkerad.

Ursäkta uppsatsen.

Mvh, Krille.

Senast redigerat av Krille_A4 (25 september 2009)

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BlauMes
25 september 2009 · 1 801 Inlägg

Krille_A4 skrev:
Hummm, jag jobbade tyvärr, missade all action. För er som känner mig så vet ni vad jag jobbar med, för er som inte vet, så jobbar jag som väktare (INTE SECURITAS!!). Ni som skrev att det var Securitas vakten som lyckades ta dit 5+ polisbilar är helt fel. En väktare kan inte ringa in till polisen och begära ut massor av bilar för att de finns lite bilar felparkerade på ett av hans ställen som han bevakar. Så, vakten är starkt utesluten som golare enligt mig.

Polisen kan däremot surfa in på Garaget och läsa var och när nästa träff är. Eftersom vi är så snälla på träffarna så räcker de med att dom skickar ett par bilar med ett par poliser i, för att kolla läget. Måste ju inte storplaneras från deras sida direkt roll

Sen skrev någon oxå att dom tog reg-plåtarna på "alla" bilar. Där kan jag förklara litegrann, var på en träff för ett bra tag sedan (2 år?). Där alla bilar blockerade motorvägen E4 för att 2 st dragracingbilar skulle dra en repa. Medan alla var å tittade var ett par Civilare och skrev upp reg nr på alla bilar som "parkerade" på motorvägen. 4veckor senare i brevlådan kom ett brev från polisen med en bot att betala för felparkering. Vägra man betala så har dom fotat din bil när du var parkerad.

Ursäkta uppsatsen.

Mvh, Krille.

Han kan ju fortfarande ringa och säga att han misstänker att det är streetrace på gång.
Sen avgör ju polisen hur det ser ut när dom kommer fram.

Skönt att vi varken vart fotade eller stog fel då tongue

Saab 9-3 (2008)
TonySarja
25 september 2009 · 191 Inlägg

linuslinje skrev:
Vad många polisbilar det kom!

Undrar om det var något planerad operation eller om det bara var securitasvakten som enkelt rapporterade in.

Någon vägrade visa sin regplåt varpå polisen började tjaffsa, men press-paret var ju där och fotoade och granskade.

Härligt!

I övrigt en väldigt trevlig och lugn träff.

tjaffsa gjorde vi inte dom har inget med min bil att göra tongue

Volvo 945 Turbo Plus "TCR" (1992)
Baggish
25 september 2009 · 83 Inlägg

kommer de p-bot kan dom ta stoppa upp skiten i arslet. blir inte ett öre härifrån iaf, staten får tillräckligt... Bra träff i övrigt, överaskad att de kom så pass mycke folk en torsdag kväll! Skål, syns i dimman. nu ska lönen brännas ha ha

Michkijn Tangentbordsriddare
28 september 2009 · 1 825 Inlägg

Trevlig träff för övrigt iaf. Ska väl försöka komma upp någon mer gång.
(kan säga med säkerhet att de även fotade regnr på bilar som var "rättparkerade" min bil var en av dem)

men visst känns det lite fult att dem tar kort på regnr. tongue

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
KikkoQuattro
15 februari 2010 · 26 Inlägg

anledningen att dom kom så många var att vi fick äran att träffa på inlånad förstärkning pga hockeyn som hade slutat typ 40 min efter.. dom hade läst på gorg o tankte att när dom ändå var lediga så.. det var iaf deras historia.. men vi fick ju leka följa john med piketen iaf tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang