Hjälp! Byte min bil mot en annan, gamla ägaren anmälde bilen stulen dagen efter!

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
3 februari 2010 · 661 Inlägg

Jävla soppa det här, snart kommer väl att du skall byta bilen mot andelar i ett gatukök eller en tv från el giganten utan kartong. hoppas det löser sig, men ha inte bilen vid din adress för det hade inte förvånat mig om den någon dag skulle vara borta, fattas delar eller sönderslagen tyvärr...

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Mattsson_91 Självlärd
4 februari 2010 · 3 083 Inlägg

Ja du det där verkar ju vara ganska rörigt. Men sälj bilen i delar väl eller så skruvar du ner bilen i delar o så kör du hem den till honom o tar DIN bil hem smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
4 februari 2010 · 834 Inlägg

MikkoHansen skrev:
Hejsan!

Jag fick ett sms av han precis att han beställt bergare till min gamla bil, för han ville inte ha de så beställde han bärgning till min hemadress.. kan han göra så?

Han hade ringt polisen, o berättat att de fel skyltar på den.. men han anmälde den stulen idag ( 30: onde ) o ägar papper med datum skicades in igår ( 29: onde )


i vilketfall som helst så låter jag bilen stå nu, den står inne i ett garage på ett hemligt ställe..

Men han skrev under ägar papper på bilen med reg nr: UJG883 med Chassinummer: WVWZZZ1HZPW728855.. så frågan är ju bara vart den bilen befinner sig..

Mvh hansen

Är det ujg883 som är den fina bilen?
Är de dessa papper du skrivit på?

Allt är väldigt rörigt

Rquired Allmänt envis
4 februari 2010 · 12 512 Inlägg

Turbomatte skrev:

MikkoHansen skrev:
Hejsan!

Jag fick ett sms av han precis att han beställt bergare till min gamla bil, för han ville inte ha de så beställde han bärgning till min hemadress.. kan han göra så?

Han hade ringt polisen, o berättat att de fel skyltar på den.. men han anmälde den stulen idag ( 30: onde ) o ägar papper med datum skicades in igår ( 29: onde )


i vilketfall som helst så låter jag bilen stå nu, den står inne i ett garage på ett hemligt ställe..

Men han skrev under ägar papper på bilen med reg nr: UJG883 med Chassinummer: WVWZZZ1HZPW728855.. så frågan är ju bara vart den bilen befinner sig..

Mvh hansen

Är det ujg883 som är den fina bilen?
Är de dessa papper du skrivit på?

Allt är väldigt rörigt

Så som jag förstått det hela är UHG883 bilen med okänt (troligen risigt) skick, och det är dess papper han skrivit på smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Dubs I got Dubs!
5 februari 2010 · 2 423 Inlägg

om jag förstår det hela rätt är han av icke svenskt ursprung?

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
5 februari 2010 · 3 929 Inlägg

Adde666 skrev:
om jag förstår det hela rätt är han av icke svenskt ursprung?

Vad fan skulle det klara upp ifall han var svensk eller ej?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dubs I got Dubs!
5 februari 2010 · 2 423 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Adde666 skrev:
om jag förstår det hela rätt är han av icke svenskt ursprung?

Vad fan skulle det klara upp ifall han var svensk eller ej?

mycket

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
FEET_AUDI
6 februari 2010 · 10 Inlägg

Adde666 skrev:

Thunderbird88 skrev:

Adde666 skrev:
om jag förstår det hela rätt är han av icke svenskt ursprung?

Vad fan skulle det klara upp ifall han var svensk eller ej?

mycket

vadå (mycket) vad har du för problem:/

sir_daniel www.kudoz.se
6 februari 2010 · 3 802 Inlägg

varför tjafsa om var killen kommer ifrån, är han rommare eller aztek?

Carlee82 Icke gående Hellaflush wannabe
7 februari 2010 · 287 Inlägg

sir_daniel skrev:
varför tjafsa om var killen kommer ifrån, är han rommare eller aztek?

Om nu killen i fråga såg ut att vara yngre än 500år så kan vi utesluta Aztek iallafall wink

Om nu detta skulle drivas vidare så måste ju killen förklara varför han har bytt plåtar mellan bilarna och det lär ju inte va det lättaste. Varför skulle man göra nått sånt om man har rent mjöl i påsen...

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884
volvoentusiasten
7 februari 2010 · 4 005 Inlägg

Spännande tråd!

Jag undrar hur han var som person, i beteende osv när du köpte bilen? Verkade han vara en jiddrare? Kom han med konstiga historier? Vad var det som gjorde att du genomförde köpet? Chansade du?

Jag tycker inte att du ska göra något med "din förra bil" som den nya ägaren har transporterat till dig.
då kan du åka illa ut då du inte äger bilen längre (även om ägaren vill yta tillbaka)

Ring kommunen och säg att det står en skrotbil utanför din väg och be dom frakta bort den till skroten.

Fortsätt att uppdatera tråden (tydligt så att man förstår)

Lycka till wink

Znurf
7 februari 2010 · 207 Inlägg

Som jag förstår det så har han tagit plåtarna från den SÄMRE bilen som är obes och allmänt värdelös
Och satt dem på sin bättre, fräshare och besiktigade bil?

Denna handling har ingen som helst nytta för honom som ägare / förare, det betyder i princip altså att han kan köra den DÅLIGA bilen med falska skyltar och den BRA bilen blir stående med informationen på den dåliga bilen (=den regplåten vill han inte köra med, för polisen kommer ta honom direkt när de kollar reg.nr och den är avställd och obes)

Den ENDA förklaringen till detta agerande är enligt mig att lura någon, att begå bedrägeri och lura köparen att köpa bilen som är SÄMRE, och sen hoppas på att köparen inte kontrollerar uppgifterna
och eftersom BÅDA bilarna står på honom så är det inte ett fall för "god tro" ändå, då säljaren har kontroll över vad som händer/hänt med BÅDA bilarna i fråga

Hade bilen varit stulen, och du köpt den av en person som inte ägde bilen, då är det enligt mig en helt annan sak
Men i detta fallet tycker jag det verkar helt solklart att hans avsikt från början är att lura köparen

För jag tyckte jag läste att samma person stog som ägare på båda bilarna?

Om man har två likadan bilar och den bättre är godkänd men avställd pga dyr skatt eller försäkring, och sen har man en TILL godkänd bil som är bes, skatt och försäkrad men billigare skatt och försäkring, så kan man vilja byta skyltar för att åka billigare med den bättre bilen, men det han har gjort är att ta en skylt från en bil som inte får vara i trafik, det är ju helt poänglöst? tongue

Senast redigerat av Znurf (7 februari 2010)

HenkeTIC
7 februari 2010 · 888 Inlägg

Ingen av bilarna är anmäld stulen längre. Uppdatering kanske?

Carlee82 Icke gående Hellaflush wannabe
14 februari 2010 · 287 Inlägg

Jaa hur går det?

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884
Aga_Diff Bärs!
24 februari 2010 · 3 456 Inlägg

Jösses... tongue

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
24 februari 2010 · 822 Inlägg

Vore jag dig, skulle jag ta detta privat med han du bytte med, ta med några storvuxna polare och åk dit och lös problemet !

Senast redigerat av 770_EVOLVE (24 februari 2010)

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
_Jonex_ Byggare Behm
25 februari 2010 · 562 Inlägg

linuslinje : Du skriver att du vill ha ett tydligt svar, och då har du själv missat bokstäver i dina inlägg.. tongue

770_EVOLVE : Det är nog lite dumt att göra det nu när det redan är polisanmält. Blir lite väl uppenbart men annars så hade det nog varit den snabbaste lösningen på problemet.

Hur går det ?!?!

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
unreal-THR
26 februari 2010 · 24 Inlägg

Ja mikko, hur går det igentligen? hmm

ja har inte hört nått om bilen sen moos hade paarty  yikes

"Buhu.. Den Dumma Saab-Bögen Sa Att Min 740 är Ful"
volvoentusiasten
26 februari 2010 · 4 005 Inlägg

_Jonex_ skrev:
linuslinje : Du skriver att du vill ha ett tydligt svar, och då har du själv missat bokstäver i dina inlägg.. tongue

770_EVOLVE : Det är nog lite dumt att göra det nu när det redan är polisanmält. Blir lite väl uppenbart men annars så hade det nog varit den snabbaste lösningen på problemet.

Hur går det ?!?!

Selfp0wned! smile

770_EVOLVE GREASEMONKEY
28 februari 2010 · 822 Inlägg

_Jonex_ skrev:
linuslinje : Du skriver att du vill ha ett tydligt svar, och då har du själv missat bokstäver i dina inlägg.. tongue

770_EVOLVE : Det är nog lite dumt att göra det nu när det redan är polisanmält. Blir lite väl uppenbart men annars så hade det nog varit den snabbaste lösningen på problemet.

Hur går det ?!?!

A jag har inte läst hela tråden, men om polisen inte blivit inkopplad så är det en enkel lösning, sålänge hans polare är övertygande i att dom vill hjälpa sin polare wink

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang