Nissan 200sx s13 problem behöver hjälp håller på att bli galen !

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
1 mars 2010 · 744 Inlägg

hallå, ska dra allting från början, var ute och körde för ett tag sen, spöade ur bilen någorlunda:P när jag komme hem så hade bilen ingen tomgång i princip, så började felsöka hittade att dumpventilen stod öppen på tomgång, så köpte en ny dump ist, men den här dumpar inte först förän vid typ 5000 varv, är det bara å kapa nån fjäder eller? sen går bilen allmänt konstigt? ibland laddar den som den ska allså 1.1 bar och sen helt plötsligt laddar den bara typ 0.6-0.7 kan det vara pga dumpen är för hårt spänd? upptäckte även att bilen läcker mellan downpipe och avgas, prövade rycka ur lambda sonden men de vart då ingen förändring hur bilen gick?

hjälp till en desperat japs ägare !

highXspeed Crazy
1 mars 2010 · 698 Inlägg

Kör du med öppen dump? inget bra på bilar med lmm..

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
1 mars 2010 · 744 Inlägg

jao kör med öppen, lmm funkar som den ska iaf, ryckte ut den då dog bilen så antar den funkar som den ska

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
1 mars 2010 · 744 Inlägg

ingen som har något ??

tecman
1 mars 2010 · 1 741 Inlägg

Tyckte inte heller att det blev så stor skillnad då man lyckte lambdan på min bil.
Fjädern är nog för hårt ställd om den inte öppnar så sent. (Ingen ställskruv på den?)

Varför du inte får så högt ladd:
Tjuvöppnar wg:n? Trött turbo? för varm IC?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
1 mars 2010 · 744 Inlägg

har ingen aning me wg:n, turbon var i fint skick senast jag tog ner och tittade ( typ 40 mil ) sen, ic är kallt som luften ute:P

insane_1 Min dröm, din vardag.
1 mars 2010 · 641 Inlägg

Läste på din sida att du hade "ställbart laddtryck". Vad ställer du det med, pysventil, BC eller nåt annat?
Kan ju vara din laddtrycksstyrning som inte funkar som den ska.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
Tab Rycketofta Racing
1 mars 2010 · 292 Inlägg

troligen ligger alla din fel i dumpen, justera in den rätt sen kommer det troligen fungera smile

//Rycketofta Racing
mate
2 mars 2010 · 45 Inlägg

Fixa läckaget och kapa fjädern om du har en sådan dump så kommer du allt märka skillnad:)

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
2 mars 2010 · 744 Inlägg

har fixat läckaget nu med en ny dump smile och har mycket mer undertryck än tidigare! men problemet kvarstår sad ingen som har något ? :S plus den tar typ 2.5 l/milen tongue

Burnout89 Överladdad!
2 mars 2010 · 530 Inlägg

Kapa av din högerfot lite så ska du se att den inte drar lika mycket smile

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang