Saab 9-3 -98 Temperatur felsökning

pistonhead
9 mars 2010 · 34 Inlägg

Hellu folket, då va det dags o ställa ännu en fråga.
Jag har problem med vattentemp, den kommer upp o går ner då och då fast bilen är varm, någon som vet felet exakt?
Och sen är det kupefläkten, så fort bilen börjar bli varm så börja den flippa över, fast man har att den ska blåsa på steg ett (lite löst sådärtongue). Iallafall så när bilen börjar bli varm då börja den blåsa för FULLT i 1 sekund o sen blåser löst 2 sekunder o sen så blåser den igen för fullt i 1 sekund, o fortsätter så tills bilen blivit riktigt varm då börja den gå som en klocka:P någon som kan felet där?
För jag var på saab forum o en kille hade nästan exakt samma fel som mig men då sa dem att han skulle byta sin termostat så skulle allt lösa sig :S Själv har jag inte testat o byta termostat än tänkte kolla med er först..

Förlåt om jag förklara lite dåligt men har inte sovit hela natten så man e lite trött:P

tack i förhand !

Senast redigerat av pistonhead (9 mars 2010)

Sketstopp24v STREETRACER
9 mars 2010 · 892 Inlägg

Jag tror det är termostaten elr nån givare.. 

tror du borde lyssna lite mer på folket på stcs wink

en termostat kostar juh inte många kr så bara handla o byt sen märker du juh om så va fallet..

funkar det inte med det, åker du och läser ut ev felkoder, sen efter det lagar du det riktiga felet smile

Bmc Crew
pistonhead
9 mars 2010 · 34 Inlägg

okej, aa håller med dig faktist:D får nog ta o testa det:D återkommer o säger hur d gick xD tack så mkt

TheBlackBullit
9 mars 2010 · 195 Inlägg

de där med tempen.. så är nästan helt hundra på att termostaten spökar

BMW E39 M5 (2000)
pistonhead
9 mars 2010 · 34 Inlägg

TheBlackBullit skrev:
de där med tempen.. så är nästan helt hundra på att termostaten spökar

aa det verkar som det smile men ska nog ta o byta den snart om jag hinner så återkommer jag med svar big_smile

pistonhead
9 mars 2010 · 34 Inlägg

Japp, då bytte man termostat och fortfarande samma sk*t.. blev ifs lite bättre men fortfarande samma problem sad ska testa och byta givare nu nån dag o hoppas på att den blir bättre!!

tack för hjälpen iaf grabbar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang