1689
Sök

Bytt topplockspackning opel 1700 motor.vattnet blir till skum?

435 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
är en opel rekord A med 1700 motor. började med att bilen kokade så jag tog bort termostaten. tröck fortfarande ur sej vatten och blev även tryck i motorn så den la av. lät man den stå ca 1 timme så gick den igång igen för att göra samma sak. så jag tog å bytte topplockspackning då den va trasig runt vatten anslutningen in till coupen. köpte en sotningsats å montera allt. nu när man har igång den så blir vattnet till skum å trycker även ur sej de. vad kan de bero på? toppen blev inte planad då den inte såg sne/vind ut. har även ingen termostat monterad

3 650 Inlägg
28 februari 2010
kolla på www.opelsportclub.se för här får man varken seriösa eller korrekta svar..tyvärr
Senast redigerat av Kesler (28 februari 2010)

1 534 Inlägg
28 februari 2010
Kanske är ispropp i systemet?
Det var därför den kokade så toppen blev sne
sen nu trycker den in komp i systemet och blir det blir övertryck

435 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
Iam2fast4U skrev:
Kanske är ispropp i systemet?
Det var därför den kokade så toppen blev sne
sen nu trycker den in komp i systemet och blir det blir övertryck

topplockspacknigen har vart dålig länge enda sen i somras men är nu under vinten jag har bytt den. fick fart på den i dag.är även nytt vatten med glykol - ca 35 å har inte vart så kallt på ett tag så de har  inte frysigt.

den tröck förut in komp i motorn så den la av.orka inte hålla sej igång då de blev tryck i motorn

Motborgare
1 099 Inlägg
1 mars 2010
oppe_tallbarr skrev:
är en opel rekord A med 1700 motor. började med att bilen kokade så jag tog bort termostaten. tröck fortfarande ur sej vatten och blev även tryck i motorn så den la av. lät man den stå ca 1 timme så gick den igång igen för att göra samma sak. så jag tog å bytte topplockspackning då den va trasig runt vatten anslutningen in till coupen. köpte en sotningsats å montera allt. nu när man har igång den så blir vattnet till skum å trycker även ur sej de. vad kan de bero på? toppen blev inte planad då den inte såg sne/vind ut. har även ingen termostat monterad

Ja, om det hade läckt olja in i vattenkanalerna så kan det bli rätt läbbigt det som pumpas rundt.
Vad menar du med tycker ur sej? Kommer det ur kylarlocket, eller var kommer det ut nånstans?

-- K

435 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
Kavli skrev:
oppe_tallbarr skrev:

Ja, om det hade läckt olja in i vattenkanalerna så kan det bli rätt läbbigt det som pumpas rundt.
Vad menar du med tycker ur sej? Kommer det ur kylarlocket, eller var kommer det ut nånstans?

-- K

tar man bort kylarlocket så skummar de över eller om locket är på så kommer de ut via slangen den som går ut i höger hjulhus

435 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
hade igång den nu igenn å skummar inget i början men efter ett tag börjar den skumma över,går även upp i tempratur fast det inte sitter nån termostat så blir nog att riva bort toppen igen och lämna iväg på renovering
Senast redigerat av oppe_tallbarr (11 mars 2010)

Sök