1650
Sök

Volvo 740 88a B230f Sprutar vatten när den blir varm sen försvinner värmen i kupen samtidigt!

Oturen själv
593 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
Som rubriken lyder, en jag hjälper har detta fenomen.. Man ska väl lufta vid detta fallet ?  Snälla säg mig hur. rostig när de gäller 740 kylningen

Brum

112 Inlägg
13 mars 2010
kan va termostaten som ha gett upp.? plocka bort den å kolla om de händer samma sak igen.
kan va de som spökar.

Oturen själv
593 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
DeZa skrev:
kan va termostaten som ha gett upp.? plocka bort den å kolla om de händer samma sak igen.
kan va de som spökar.

Termostat,Kylare & Vattenpump är bytt.

Brum

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
13 mars 2010
sprucken topp/ rutten toppackning?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Oturen själv
593 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
Ska kolla toppen imorgon. Men tänkte om man kunde kolla något litet först smile..

Brum

Arg Snickare
875 Inlägg
13 mars 2010
låter ju som det är slangen som går till värmepaketet som läcker. sitter vid torpedväggen typ. dom brukar ofta torka upp. och när bilen blir varm och tryck i systemet så kan det börja läcka i dom.

Oturen själv
593 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
volvo_r-optik skrev:
låter ju som det är slangen som går till värmepaketet som läcker. sitter vid torpedväggen typ. dom brukar ofta torka upp. och när bilen blir varm och tryck i systemet så kan det börja läcka i dom.

Det sprutar ur expansions kärlet. Börjar misstänka topp packningen.. besked imorgon när jag komptestat.

Brum

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
13 mars 2010
inte säkert det räcker med komptest, ska du vara helt säker får du lyfta toppen.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Sök