Tja..
Köpte mig en 850 för 2 veckor sen nu, och har nu fått ett "problem"
Bilen har gått c:a 31200mil o fick service i sommras(servicebok borta, men ligger kvitto från Skruvat.se)
Bilen gick jättebra först o sen för ett par dagar sen så märkte jag att när man körde o kom fram till rödljus o tryckte ner kopplingen när bilen väl stod stilla(jag är duktig o motorbromsar rätt mycket

)
Iallafall, när jag trycker ner kopplingen så går tomgången ner till c:a 600rpm och sen tar de typ 1.5 sekund innan den kommer upp till c:a 900rpm igen..
Jag har 1 månads "körgaranti" på bilen eftersom jag köpte den från en bilförsäljare.. Så jag kan köra tillbaka med den om jag vill - men de är ju en försäljare(kanske skojare rent ut sagt) och då säger han kanske att de är nått annat o de är jag som åstadkommit de själv o då gäller inte garantin..
Visst, bilen funkar som de är nu.. men det är ju inte särskilt kul om den skulle gå åt helvete dagen efter garantin går ut.. och detta är ju ändå ett "problem" som ännu inte blivit ett så allvarligt problem(enligt mig!)
Jag har ändå köpt en bil för 15000 i bra skick(enligt försäljaren - inte i befintligt skick alltså!) och då ska den vara i bra skick!

Så nu undrar jag - vad kan va fel?
Jag kan göra mycket själv, är utbildad bilmekaniker så jag pillar o sånt gärna(på lättare saker) när de börjar bli svårare o de ligger kostnader bakom jobben så är det dags för bilförsäljaren o ta över o åtgärda det - anser jag

Tacksam för alla svar!
(ja, batteriet har blivit urdraget 2ggr tillochmed, men jag har kört c:a 10mil sen sist de blev urdraget nu så det borde väl ha ställt in sig rätt igen? eller måste de verkligen stå på tomgång också?)