Volvo S40 T4 Startar Ej, Bara Tickar

Ramnemark Ramnemark
15 december 2009 · 12 Inlägg

Tjena. Min S40 T4 började krångla idag.
Den har funkat okej innan men när jag skulle starta den ny så bara klickade eller tickade det.
Det lät som ett relä som slog till o från hela tiden.
Testade att byta mot ett annat batteri, men samma sak hände.
Öppnade säkringsboxen och 2 svarta relän slog till och från hela tiden när jag vred om nyckeln.

Någon som har en aning om vad de kan vara och om de är lätt att åtgärda (måste ha bilen till jobbet).

MVH Johan Ramnemark

-= Not Even God Can Judge Me =-
Saab 900 2,0T Cab "Black Betty" (1995)
norpan1
16 december 2009 · 1 043 Inlägg

För dåligt med ström i batteriet.

crillepersson
18 januari 2010 · 25 Inlägg

kan va antenringen jag hade samma problem har du extra nyckel prova den då.. prova annars byta antenringen.

Junk
18 januari 2010 · 286 Inlägg

Styrboxen kan det oxå vara.

Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
alexbenhard Hemlig Agent
18 januari 2010 · 1 115 Inlägg

Du kan ju alltid testa att dra en sladd från batteriet till den sladden som aktiverar startmotorn.

MVH. Alex

Busgrabb Rejsa ?
18 januari 2010 · 2 959 Inlägg

Startspärren (Antennen) är det inte, då startar bilen och dör igen kort efter.
Att styrboxen gör så reläerna klickar kan du ju utesluta.
Det låter verkligen som du har dåligt med ström, är du säker på att batteriet du bytte till är ok ?
Om batteriet är det så kan det kanske vara dåligt kontakt på någon jordanslutning...

Autotech
BMW 335D (2008)
turbo_freak_89
19 januari 2010 · 123 Inlägg

turbo_freak_89 skrev:

Busgrabb skrev:
Startspärren (Antennen) är det inte, då startar bilen och dör igen kort efter.
Att styrboxen gör så reläerna klickar kan du ju utesluta.
Det låter verkligen som du har dåligt med ström, är du säker på att batteriet du bytte till är ok ?
Om batteriet är det så kan det kanske vara dåligt kontakt på någon jordanslutning...

om de är antenn ringen på volvo så kan bilen va hellt död å de står ett textmedelande start avbruten på v70n som är samma funktion som på s/v40 bilarna. har äntenn ringen nån gång fått kontakt med nyckeln å släpper start spärren så går bilen. 
jag skulle nog prova å höra på startmotor om den bara klickar till. gör den detta så är de bara att byta startmotor för då får den ström så då är de ingen fara med antennringen.
om du vrider nyckel flera gånger så kan bilen hoppa igång även fast de är start motor eller antennring.
pinjong drevet på start motorn kan bli skadat och inte hitta kransen på svänghjulet.
så prova å rulla bilen med en hög växel i så motor rör sej lite å prova sen.

rocket2
19 januari 2010 · 24 Inlägg

selonoiden på startmotorn kan ha hängt sig. Knacka på den så kanske den lossnar.

Busgrabb Rejsa ?
20 januari 2010 · 2 959 Inlägg

turbo_freak_89 skrev:

turbo_freak_89 skrev:

Busgrabb skrev:
Startspärren (Antennen) är det inte, då startar bilen och dör igen kort efter.
Att styrboxen gör så reläerna klickar kan du ju utesluta.
Det låter verkligen som du har dåligt med ström, är du säker på att batteriet du bytte till är ok ?
Om batteriet är det så kan det kanske vara dåligt kontakt på någon jordanslutning...

om de är antenn ringen på volvo så kan bilen va hellt död å de står ett textmedelande start avbruten på v70n som är samma funktion som på s/v40 bilarna. har äntenn ringen nån gång fått kontakt med nyckeln å släpper start spärren så går bilen. 
jag skulle nog prova å höra på startmotor om den bara klickar till. gör den detta så är de bara att byta startmotor för då får den ström så då är de ingen fara med antennringen.
om du vrider nyckel flera gånger så kan bilen hoppa igång även fast de är start motor eller antennring.
pinjong drevet på start motorn kan bli skadat och inte hitta kransen på svänghjulet.
så prova å rulla bilen med en hög växel i så motor rör sej lite å prova sen.

Helt död har jag aldrig sett en X40 bil som strulat med startspärren.
V70N och X40 bilarna har helt olika styrsystem så om det kan bli så på V70N har jag ingen koll på.

Autotech
BMW 335D (2008)
Selfextreeme
22 mars 2010 · 241 Inlägg

Utav mina yrkeskunskaper jag har så låter det som alla andra har sagt att det är för dåligt med kräm i batterit. Prova att ta en startbooster eller en batteriladdare och ladda på batteriet och prova sen igen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang