1826
Sök

Laddar inte batteriet trots byte av Generator m.m. (Mitsubishi Galant GLSI -92)

1 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Har en Mitsubishi Galant GLSI -92. Problemet är att den inte laddar batteriet själv.

Efter en kall natt så startade inte bilen som var helt totalt död. Fick hjälp med startkablar, bilen starta direkt men direkt man tog bort kablarna så dog den.
Så jag åkte iväg med batteriet och kolla ifall det var nåt fel på den, men den laddade hur bra som helst. Så jag kollade upp Generatorn som det tydligen var lite diod fel på och allmänt risig.

Jag köpte ny generator på 90 A och bytte mot min 65 A tror jag det var.. Sen när jag satt i den så trodde jag allt skulle vara bra igen men icke då, bilen dog när jag var ute och körde fast inte på samma sätt som förra gången för denna gång så fanns det batteri kvar när bilen dog, men det bara klickade när jag försökte starta den. Första gången den dog så var den helt slut på batteri.

Så jag har kollat kablarna runt generatorn lite, runt jordflätan, generator remmen och lite överallt men ser inget konstigt och batteriet vet jag ju tar emot laddning eftersom jag laddat det med laddare flera gånger..
SÅ vad är felet?mad

Enda jag hade märkt dagen innan bilen dog var att stereon slutade funka och blinka lite typ. Sen parkera jag den och dagen efter starta den inte.

Tips?roll

44 Inlägg
23 mars 2010
Förmodligen dött batteri ändå.

Låna ett friskt batteri och montera. Mät sedan över batteriet när motorn är igång, Då ska du läsa runt 13.5 -14 volt, kan variera lite där.  Om du klarar det så är generatorn frisk och laddar på.

Satsa då på ett nytt batteri. Annars är det något fel på generatorn eller något av dess stödkomponenter.

Sök