hur veta att hastighets kontroll är på gång?

steffe67 gruvarbetare
7 december 2007 · 152 Inlägg

hur märker ni att det är en hastighets kontroll på gång framför eran färd väg?
jag har märkt att mötande trafik brukar ha ett ovanligt låg hastighet om man möter bilar som passerat en kontroll+ det vanliga "blinkningar"  -finns det mer sätt att märka det ? hmm
/steffe

John87 Stolt Volvoägare
7 december 2007 · 4 913 Inlägg

En jävligt bra instinkt?

Hastighetskontrollerna hade inte gjort så mycket nytta om dom skyltat dagen innan om att det ska vara en wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
gemini78 Jägermeister
7 december 2007 · 909 Inlägg

Oftast hör jag det på polisradion i bilen eller för att folk blinkar som galningar när dom kör emot en.

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Husssar Blivande servicetekniker
7 december 2007 · 117 Inlägg

I vissa län skriver polisen vart dom gör kontroller

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!
Supratok Toker
7 december 2007 · 491 Inlägg

Du får köra lagligt så slipper du oroa dig...    wink

Annars är det bara ha koll på vart dom brukar stå ungefär, för det vet jag i gävle trakten iaf. Inte för att man får köra fort elr. så..
Men det skiter sig ibland!

Toker Jr 081102
L_M3lin
24 mars 2010 · 191 Inlägg

när folk kört som galningar ett tag ska man ta de lugnt några dagar. oftast när de är fritt fram fredag och lördag kvällar när de måste hålla koll på krogar. men vid studenten midsommar ska man ta de lungt iallafall fram till 21:00 annars funkar kamra varnare kanon smile

MilleN
24 mars 2010 · 9 108 Inlägg

http://polisen.se/Aktuellt/Trafikovervakning/


Men det bästa tipset är väl att hålla hastigheten, och har du problem med det så se till att ha en bra avsökning roll

Spelis
24 mars 2010 · 1 926 Inlägg

www.polisen.se

Eller laservarnare?
Samt att folk ibland blinkar osv.

MilleN
24 mars 2010 · 9 108 Inlägg

Jag tycker för övrigt det är rätt dumt att folk blinkar och varnar, det finns nog många rattfyllerister som kan tacka någon som blinkat åt dem.

Spelis
24 mars 2010 · 1 926 Inlägg

MilleN skrev:
Jag tycker för övrigt det är rätt dumt att folk blinkar och varnar, det finns nog många rattfyllerister som kan tacka någon som blinkat åt dem.

Visst kanske det är dumt, men vad är oddsen för att det är en rattfyllerist som du blinkar på?
Och om det nu är en rattfyllerist som är påverkad lär väl han/hon ändå inte fatta vinkeln om man redan är så dum i huvudet som satt sig bakom ratten.

MEN man ska aldrig säga aldrig, risken finns alltid.

Dock uppskattar jag om någon blinkar på mig och jag hinner sänka hastigheten och spara några kronor om jag eventuellt skulle köra för fort.

L_M3lin
24 mars 2010 · 191 Inlägg

MilleN skrev:
http://polisen.se/Aktuellt/Trafikovervakning/


Men det bästa tipset är väl att hålla hastigheten, och har du problem med det så se till att ha en bra avsökning roll

kolla runt lite på polisen.se men försökte hitta om de var nå i ljusdals kommun snart men hitta inte ens gävleborgs län :S gjorde jag fel eller har jag missa nå? kan nån hjälpa mig lite tongue

sirmiro Double-Unicorn Rider
25 mars 2010 · 2 486 Inlägg

Ring 11414 och fråga var de står under dagen. smile
De brukar bli lite förvirrade men sedan brukar de ta fram var de tänkt stå, sen tackar an snällt och önskar en trevlig dag. smile

CarpeDiem German Engineering
25 mars 2010 · 9 082 Inlägg

Funkar ju annars med polis sms smile Skriv in vilka områden du vill ha bevakning på, så fort det är kontroll i närheten så får du sms om det.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
sirmiro Double-Unicorn Rider
25 mars 2010 · 2 486 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Funkar ju annars med polis sms smile Skriv in vilka områden du vill ha bevakning på, så fort det är kontroll i närheten så får du sms om det.

Det kostar väl en massa pengar? hmm

Sheba Certifierad besserwisser
25 mars 2010 · 308 Inlägg

Spelis skrev:
Visst kanske det är dumt, men vad är oddsen för att det är en rattfyllerist som du blinkar på?

Jag läste någonstans att var 20'e bilförare du möter rent statistiskt är rattonykter. Det låter otroligt mycket, så jag tvivlar ju lite på källan, men ändå..

---

Köbildningar i din och/eller mötande fil är ofta ett bra tecken på att en kontroll finns längre fram, i alla fall i pendlingstrafik. När jag pendlade till jobbet mellan Kristianstad och Malmö så körde jag endast förbi fartkontroller i "karavan", så att säga. Oftast någon längre fram som sett det och bildat en kö. wink Och som någon sa så blinkar ofta folk åt en i mötande fil, men det är ett lite konstigt beteende. Jag orkar inte riktigt bry mig om någon bil jag möter fastnar i fartkontroll eller ej, det är liksom inte mitt problem. roll

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
Woojen
25 mars 2010 · 1 101 Inlägg

Har märkt att folk brukar blinka med varnings blinkers 1 snabb gång när man möter dom å är på väg mot kontrollen!

annars finns det väll någon sms tjänst jag läst om man betalar lite så får man sms när dom har kontroller inom ditt län

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Mr_Woods Musiker
25 mars 2010 · 472 Inlägg

Tre snabba helljusblink tre gånger...
Mötande lastbilsförare brukar visa sin tacksamhet för det! wink

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang