22 mars 2010
Trådstartare
Tja!
Det är så att jag har problem med bilen. Bilen är otroligt långsam, ni anar inte. Den har problem att varva mer än 3000 rpm. Jag tror jag kan höra (men inte lika mycket som innan) turbon snurra och man känner att det finns mer effekt vid 2500 varv men knappt någon annanstans. Jag har försökta felsöka med hjälp av verkstadshandbok men vågade inte skruva loss turbon och kolla, dels sitter den så jäkla trångt samt att om jag tar bort den finns det risk att bilen bara blir stående. Men jag provade att ta loss röret från intercoolern till insuget så att det inte fick "turboluft" s.a.s. och då gick den bättre. Jag har också kollat, i den mån det går, de slangar som går till ventiler etc. men kunde inte hitta något märkvärdigt. Jag har också varit inne på om det kan vara någon ventil, typ överladdsventil eller liknande som det kan vara fel på om nu inte turbon skurit helt och hållet.
Kan jag nu åka lite provisoriskt med insugsröret på det här viset utan att något tar skada, det finns ju inget filter nu för inluften men några andra tänkbara saker?
Tips och trix uppskattas!